Miljonsuccén fortsätter på 3 – även de med kontantkort får MSN Messenger obegränsat

Mobiloperatören 3 lanserar idag ett nytt kontantkort, 3Kontant. Den stora nyheten är att alla som fyller på sina kontantkort via en 3Mobil, tre.se eller i 3MediaCenter får en månads fri användning av MSN Messenger. Microsofts MSN Messenger är den ledande tjänsten för Instant Messaging på den svenska marknaden. I början av hösten lanserade 3 den på några utvalda mobilmodeller och sedan dess har MSN blivit en överväldigande framgång. En dag i början av december skickades för första gången mer än en miljon MSN meddelanden i 3s nät på en enda dag. Nu finns MSN Messenger även för de kunder som väljer 3Kontant. Allt som behövs är att kunden fyller på sitt 3Kontant antingen via mobilen, via tre.se eller i en 3MediaCenter. Då ingår en månads obegränsat användande av MSN Messenger, plus en månad av samtal för 0 kronor minuten och SMS/MMS för 0 kronor inom 3s eget nät. Det här är de nya priserna för 3Kontant: Startpaketet kostar 99 kronor och då ingår 20 kronor att ringa eller handla för. Startavgift om 69 öre tillkommer på alla samtal, även inom 3s eget nät. Övriga röstsamtal kostar 99 öre per minut. Det går utmärkt att ladda kontantkortet hos alla våra återförsäljare, men då ingår inte en månad MSN och 0-kronan i eget nät. Efter 30 dagar utan påfyllning kostar det 1,99 kronor minuten att ringa röstsamtal till nästa påfyllning. Samtidigt sänks priserna på 3 av våra mest populära mobiler. LG U300 kostar 1 495 kronor med 3Kontant, Sony Ericsson K610i och Nokia 6288 kostar 1995 kronor. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://tremedia.episerverhotell.net/login.asp Användarnamn: press Lösenord: press Johan Othelius, marknadsdirektör Mobil: +46 (0)735-33 32 22 E-post: johan.othelius@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3 Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 13,5 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.