Marknadsplatsen Appland nu hos mobiloperatören 3

Marknadsplatsen Appland nu hos mobiloperatören 3

Nu finns Appland - marknadsplatsen för svenska gratis- och betal-appar för androidmobiler hos mobiloperatören 3. Alla appar är kvalitetskontrollerade och betalning sker enkelt via mobilräkningen så ingen registrering eller kreditkort behövs.

Användaren laddar ned och installerar Appland via www.appland.se i sin smartphone och sen är det bara att välja bland alla applikationer.  För att hitta det som eftersöks i marknadsplatsen stora utbud kan användaren navigera sig fram på olika vis. Dels bläddra i olika kategorier, titta på topplistor samt i butikens eget "skyltfönster". Det går även att söka på nyckelord.

Appland har även en geografisk sökfunktion vilket gör att användaren enkelt kan hitta en applikation knuten till en viss plats.  Det går på så vis att hitta tidtabeller för lokaltrafik, restaurangmenyer, turistinformation med mera på den plats där användaren befinner sig.

– Det känns bra att kunna erbjuda våra kunder en marknadsplats för Androidappar där betalningen sker enkelt via mobilräkningen. Att det är en kanal för svenska applikationer vilket kan främja svenska apputvecklare känns extra roligt, säger Nicholas Högberg, vice vd, 3.

För mer information var vänlig kontakta:

Linda Kardell, PR-ansvarig, 3

E-post: linda.kardell@tre.se