Inbjudan till pressmöte: Varför väljer svenska företag 3G?

Och vad gör videosamtal för ett glasmästeri i Farsta? Den 1 december presenterar 3 tillsammans med Ericsson, InCode Wireless, f.d. Northstream, och Nybergs Glas sina olika perspektiv på de möjligheter som finns för företag som väljer 3G och vad som erbjuds idag. För många svenska små- och medelstora företag är mobilitet en utmaning där prisbild, brist på enkelhet och mobilt bredband hämmat en verklig mobil revolution. Idag finns lösningar på plats, men vad får ett företag att ta steget och välja 3G nu? Svar och diskussion ingår när: - 3 berättar om hur företagsmarknaden utvecklas för egen del och hur man ska erbjuda företagarna de mest konkurrenskraftiga tjänsterna - Ericsson ger sitt perspektiv på företagsmarknaden och hur 3G blir en affärsdrivare - InCode ger sin tolkning hur operatörerna ska lyckas med mobila företagstjänster - Nybergs Glas berättar på vilket sätt 3G bidrar till verksamheten De som medverkar är: Shlomo Liran, 3 Urban Gillström, Ericsson Bengt Nordström, InCode Wireless Mikael Ohlin, Nybergs Glas Fakta Datum: Torsdagen den 1 december Tid: 11.00-13.00 (tid finns efteråt för enskilda intervjuer) Plats: So Stockholm (f.d. Doktor Glas), Jussi Björlings Allé 5, Kungsträdgården Stockholm OSA: Fredrik Pallin, fredrik@mahir.se Om 3 Mobila mediebolaget 3 var först att erbjuda 3G-tjänster i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på www.tre.se.