Först hos 3 - Sony Ericsson C903 - elegant kameramobil med Facebook och YouTube

Sony Ericsson C903 är en stilren kameramobil med en vass 5 megapixelkamera med autofokus och blixt. Den har dessutom förärats med varumärket Cyber-shot vilket betyder att den har ett antal avancerade funktioner för fotografering, som ansiktsigenkänning. Hos 3 kommer den att finnas i färgerna svart, vitt och rött och den svarta varianten är exklusiv för 3.

C903 kommer dessutom med Facebook och YouTube förinstallerat. Du kan se dina vänners status i mobilen och ladda upp dian videos direkt till YouTube om du önskar. Det går snabbt eftersom mobilen har Turbo3G Pro för höga datahastigheter i båda riktningar, 6 Mbit/s för nedladdning och upp till 1,5 Mbit/s för uppladdning. Dessutom har den GPS, 3Mbil-TV och Windows Live Messenger. Taltiden är240 minuter och standby-tiden 350 timmar.

Sony Ericsson C903 kommer att finnas hos alla 3s butiker och återförsäljare från 29 juni. Kontantpriset är 3 595 kronor. Vid köp av 3Pott99 eller 3Bomben Friends med 18 månaders bindning kostar den 199 kronor i månaden och med alla abonnemang från 3Pott199 i 24 månader och uppåt medföljer Sony Ericsson C903 utan extra kostnad.

Mobilbilder:

Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller

www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press

För mer information var vänlig kontakta:

Nicholas Högberg, vice VD

Mobil: +46 (0)735-333 190

E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med drygt 19 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.