Följ UEFA Champions League i 3s mobiler

Missa ingenting när UEFA Champions League drar igång i mars Från och med den 2 mars erbjuder 3 sina kunder att följa världens största internationella fotbollsturnering för klubblag – UEFA Champions League – i mobilen. – Med UEFA Champions League-rättigheterna säkrade kan 3 i Sverige ge våra kunder ett fantastiskt sporterbjudande med innehåll från de mest populära fotbollsligorna: Allsvenskan, Premier League, Serie A och inte minst UEFA Champions League, säger Erik Hörnfeldt, chefredaktör på 3. Avtalet med UEFA Champions League gäller för säsongerna 2003-2006 och ger 3s kunder i Sverige tillgång till alla mål och sammandrag från alla turneringens matcher. Målen och videoklippen kan antingen streamas eller laddas ner direkt i 3mobilen. 3s kunder kan också hålla koll på sina favoritlag, få information om kommande matcher, se tidigare resultat och klassiska mål och få mängder av annan intressant information om och kring UEFA Champions League genom sin 3mobil. 3 i Sverige är den enda mobiloperatören som erbjuder ett rikt och varierat sportinnehåll, och som knutit till sig de stora sportleverantörerna. – Vi står också inför ett stundande SM-slutspel i ishockey där ju 3 har exklusiva rättigheter och kommer att visa rörlig bild från alla matcher. Så alla sportintresserade – både befintliga och nya kunder – kan se fram emot en härlig vår hos oss på 3, säger Erik Hörnfeldt. Om 3: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på http://www.tre.se/. För mer information kontakta: Erik Hörnfeldt, chefredaktör på 3 Tel. (+46) 08-50567000 Mobil: (+46) 0735-337404 Epost: erik.hornfeldt@tre.se