Eric Gadd blir ansiktet utåt när 3 släpper nya Sony Ericssonmobilen W890i

Eric Gadd blir ansiktet utåt när 3 och Sony Ericsson släpper sin nya tunna musikmobil W890i. Gadds nya singel ”Tvåhundratusen” säljs enbart av 3 i början av mars och blir låten som även hörs i reklamfilmen som börjar visas på TV i dagarna.

3 är ensamma om att erbjuda W890i med hela 8 GB i minne. Telefonen följer i spåren av den populära W880i-modellen, som blev Sony Ericssons mest sålda mobil förra året. W890i har en 3,2 megapixel-kamera och är en Turbo 3G-mobil.

3 har tidigare samarbetat med internationella artister som Kylie Minogue och Madonna. Den nya kampanjen innebär ett nytt fönster för en av Sveriges mest folkkära soulartister, Eric Gadd.

– Jag vill nå ut till alla med min nya skiva och där är 3 en utmärkt partner. Jag är själv lite av en nörd med stort intresse för teknik och mobila lösningar. Att köpa musik digitalt blir mer och mer naturligt, därför är det viktigt att synas här, säger Eric Gadd.

I början av juni kommer ett nytt album och Eric Gadd sjunger återigen på svenska. 3 blir först med att sälja singeln ”Tvåhundratusen” digitalt, och kommer även att sälja videon som regisserats av Kalle Haglund. Regissören har tidigare gjort videor till The Hives, Kaiser Chiefs och Moneybrother.

-För oss är det en självklarhet att samarbeta med branschens bästa artister. Våra tidigare kampanjer är ett bevis på att intresset för artisterna ökar samtidigt som vårt varumärke stärks, säger Nicholas Högberg, CCO på 3.

Sony Ericsson W890i kommer att finnas i 3s butiker från 29 februari. Vid köp av ett 3Bomben-abonnemang för 299 kronor med bindningstid i 24 månader ingår mobilen utan kostnad.

Nicholas Högberg, CCO 3
E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med 15,9 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.