Bo Kaspers och Helena Paparizou sjunger in Sony Ericssons nya musikmobil W660i hos 3

Bo Kaspers Orkester och Helena Paparizou har spelat i var sin tolkning av klassiska ”3 is a magic number”. Deras versioner ska användas för att sälja Sony Ericssons senaste musikmobil W660i hos 3 nu i sommar. Robert Doroughs ”Thee is a magic number” är en klassisk låt som en rad artister tolkat genom åren, till exempel De La Souls hiphop-version från sent 80-tal. 3 har tidigare använt School House Rocks ursprungsversion från 1973. Nu har två av Sveriges främsta artister gjort var sin nytolkning av låten exklusivt för 3. Helena Paparizou har gjort en skimrande glamorös version som verkligen känns 2007, producerad av Don K-teamet. Bo Kaspers orkester gör en minst lika enstående glidar-version, lojt tillbakalutad och med perfekt passform för bandets unika sound. - Vi är stolta över att två av Sveriges ledande artister valt at delta i vår kampanj på det här sättet och över att de gjort så väldigt bra tolkningar av en låt som vi nästan betraktar som vår egen, säger Peder Ramel. Koncernchef på 3 Skandinavien. 3 kommer att använda Helena Paparizous och Bo Kasters inspelningar i marknadsföringen av Sony Erikssons senaste musikmobil W660i. De som köper mobilen kommer att få sångerna som Friendtones och de kommer också att finnas att köpa för alla kunder i 3MusikStore. Sony Eriksson W660i är senaste mobilen i den svensk-japanska tillverkarens extremt framgångsrika Walkman-serie av musikmobiler och den kommer att finnas i vinyl-svart och rosen rött. Den har trippelband för GSM och 3G. Minnet är 16 MB och det finns plats för Memorystick Micro M2 med upp till 2 GB. Skärmen är 2 tum stor, upplösningen 176 x 220 pixlar och 262 000 färger. Kameran är 2 megapixlar och har 2,5 gånger digital zoom. Batteritiden är 350 timmar stand by och 7 timmar tal. Sony Ericsson W660i kostar 69 kronor i månaden i 24 månader eller 99 kronor i månaden i 18 månader. Utan förhöjd månadsavgift är priset 2 995 kronor. 3s musikpaket kostar 49 kronor i månaden. Det är ett tilläggsabonnemang som fungerar med alla andra abonnemang inklusive kontantkort. Det ger dig 10 fria nedladdningar i månaden (värde 99 kronor). Dessutom kan du lyssna fritt på en halv miljon låtar, se best of MTV och MTV News och lyssna på drygt 50 kanaler webradio. Musikpaketet fungerar ihop med alla konsumentmobiler men ger naturligtvis den bästa upplevelsen på en musikmobil som Sony Ericsson W660i. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://tremedia.episerverhotell.net/login.asp Användarnamn: press Lösenord: press Peder Ramel, Skandinavienchef 3 Mobil: (+46) 0735-333 023 Epost: peder.ramel@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: (+46) 0735-337404 Epost: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 14,7 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.