3s Nicholas Högberg är årets unga chef

Nicholas Högberg, vice vd på mobiloperatören 3, utsågs i går kväll till Årets Unga Chef på Kompetensgalan som tidningen Chef arrangerar.

Onsdagen den 17 mars 2010 arrangerades Kompetensgalan av tidningen Chef på Grand Hotel i Stockholm - där priser delades ut i sex olika ledarskapskategorier. Årets vinnare i kategorin Årets Ung Chef är Nicholas Högberg, vice vd på 3. Nicholas Högberg nominerades för sitt entreprenörsmässiga ledarskap då han på kort tid har vänt motgångar med hjälp av ett otroligt engagemang och prestigelöshet. Nicholas har genom att våga vara uppriktig, positiv och beslutskraftig fått människor att lyfta sig och därmed lagt en grund för företagets framgångar.

– Priset betyder otroligt mycket för mig då det är ett kvitto på det hårda arbete som hela 3 genomfört för att vända företaget till vinst. Tillsammans har vi både förbättrat arbetsklimatet och tagit viktiga marknadsandelar på en hårt konkurrensutsatt marknad, berättar Nicholas Högberg.

De övriga nominerade till årets unga chef var Martin Tiveus, Sverigechef för konsumentmarknad på Microsoft samt Anders Rosengren, Kulturskolechef.

Prisets syfte är att belöna en ung chef som i sitt ledarskap inspirerar medarbetare till nytänkande, utveckling och ansvar för sitt eget lärande. Kriterierna för att bli nominerad är att chefen är högst 40 år och att personen skall ha mod att bryta gamla strukturer. De nominerade skall ha förmåga att ta tillvara och förena både erfarenhet och nytänkande hos sina medarbetare. Vidare skall de nominerade arbeta för en bra arbetsmiljö som stimulerar kreativiteten hos medarbetarna.

Bilder: Nedladdningsbara bilder på Nicholas Högberg finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder

För mer information kontakta:

Nicholas Högberg, vice VD
Mobil: +46 (0)735-333 190
E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3 är den världsledande mobiloperatören på 3G och mobilt bredband med mer än 25 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Investor AB (40 %) och Hutchison Whampoa Ltd (60 %). 3 Skandinavien har också en licens att driva 3G-nät i Norge.