3 utmanar företagsmarknaden

Nu vill 3 driva och utveckla företagsmarknaden. Med hjälp av en attraktiv tjänsteportfölj däribland Ericssons senaste mobila växel, siktar 3 på att ta en ansenlig del av marknaden för små- och medelstora företag. 3 är extra väl rustat för att möta moderna mobila företags krav då 3G-nätet ger utrymme för såväl bättre mobila tjänster som konkurrenskraftigare priser. Första steget är erbjuda marknadens vassaste mobila växellösning och att företag kan ringa 6o minuter för 10 kronor per dag. 3 har sedan starten utmanat konsumentmarknaden för mobiltelefoni och väljer nu att utmana affärsmarknaden på samma sätt genom 3Business. Skälet är enkelt - för många svenska små- och medelstora företag är mobilitet en utmaning där prisbild, brist på enkelhet och mobilt bredband hämmat en verklig mobil revolution. Nu verkar alla aktörer inom 3G i samklang vilket bidrar till att erbjudandet blir långt mer komplett och kvalitativt överlägset äldre mobilteknik. – Vi har skakat om konsumentmarknaden och nu är det företagsmarknadens tur, säger Shlomo Liran, vd för 3. Vårt helhetserbjudande för företag gällande tjänster i kombination med vår prisbild är extremt konkurrenskraftig. Vår ambition är att vara den operatör som små- och medelstora företag letat länge efter i Sverige, dvs operatören som fokuserar på deras behov av snabbhet, teknik i framkant och ger excellent kundservice. Hos 3 finns tjänster för mobilt bredband, mobil e-post (i mobil och på webb), snabbmeddelanden – SMS och MMS direkt från PCn plus en specialanpassad mobil företagsportal. Centralt i hela 3s företagserbjudande är 3Switch. 3Switch vänder sig till små- och medelstora företag som letar efter en flexibel och kostnads-effektiv kommunikationslösning för hela personalen. Lösningen är helt och hållet mobil och ger varje anställd en telefon, ett nummer och ett grafiskt användargränssnitt som gör det mycket enkelt att hantera. I tjänsten ingår även växelnummer för hela företaget och en mobil växel-funktion. 3Switch är baserad på Ericsson Wireless Enterprise Network Solution vilket också ger 3 möjligheten att ge sina kunder traditionella företagstjänster (PBX) i det existerande 3G-nätet. – Ericsson är mycket glada över att kunna bryta ny mark tillsammans med 3 inom det mobila området, säger Urban Gillström, vd på Ericsson Enterprise. Vi har skapat en lösning som är speciellt gjord för 3s företagskunder, vilken ger nya möjligheter för små och medelstora företag som vill ta steget och satsa på mobilitet och integrerad telefonilösning via 3G. Kort information om vilka tjänster som finns tillgängliga i 3Business: - 3Switch – Flexibel mobilväxel som ersätter fasta telefonin - 3Svar – Röstbrevlåda och videobrevlåda med avancerade funktioner - Videosamtal – För att visa händelser på fältet, skador, teknik, arkitektur etc. - Video-MMS – Videoklipp som kan skickas till en e-postadress eller till en annan 3G-mobil - SMS – Skicka textmeddelanden - MMS – Skicka text, bild eller video till mobil eller e-post - Gruppsamtal – Skicka samtal vidare, samtal väntar, dolt nummer etc. - Roamingavtal med 160 länder - 3Data Card - 3G instickskort för PCn - Mobilt Modem - Koppla upp din PC på nätet - 3Mail – E-post i mobilen och på webben - Assistenten Online – Jobbets e-post i mobilen - POP/IMAP - E-post stöd i alla mobiler - 3QuickMessage –SMS & MMS direkt från PCn - Kundservice Företag –Specialutbildad personal, eget nummer - 3Admin – Kontroll och överblick över dina abonnemang och tjänster. - 3Split – Dela upp fakturan mellan privat- och företagsanvändning. - Information om faktura och användande på Mitt 3 (3mobil och tre.se) - Samlingsfaktura – Gruppera fakturor efter organisationen. - 3Trygg – säkerhetskopia av kontakt- och kalenderuppgifter i 3mobil. - Innehållstjänster - Planet3 med nyheter, positionering, nummerupplysning, sport, musik Kort information 3Business 3Business finns tillgängligt redan nu och finns i ett antal olika paketalternativ, från 100 minuter och uppåt. Månadsavgiften med 3Mobil beror på vilket paketalternativ, men under kampanjperioden fram till den 31 december betalar kunden endast 199 kronor per månad de första nio månaderna oberoende paket. Alla priser är exklusive moms. Därtill finns 3Business Daily som innebär att kunden kan ringa 60 minuter per dag för endast 10 kronor. Komplett prisinformation och vilka mobiler som finns tillgängliga finns på business.tre.se. För mer information var vänlig kontakta: Jens Kofoed Hansen, ansvarig 3Business Mobil: +46 (0)735-33 79 31 E-post: jens.kofoed.hansen@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Kristina Hägg-Blecher, Ericssons Informationsavdelning Telefon: +46 (0)8 719 69 92, +46(0)8 681 24 68 E-post: press.relations@ericsson.com Pressinformation www.mahir.se/guest/3Business Fakta om 3 Mobila mediebolaget 3 var först att erbjuda 3G-tjänster i Sverige och i Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på www.tre.se.