3 och SF Bio erbjuder biobiljetter via mobilen

Från och med idag kan du på 3 snabbt och enkelt beställa biobiljetter på SF:s biografer runt om i landet. Du kan se vilka filmer som går just nu, få information om filmerna och köpa biljett direkt via mobilen. Tjänsten är utvecklad i samarbete med SF Bio och gör genom enkla menyer biljettköpet snabbt och smärtfritt. Den som ska köpa biobiljetter kan se vilka filmer som går just nu i ett stort antal städer i Sverige, från Luleå i norr till Malmö i söder. Information som beskriver filmen och vad den handlar om finns också för varje film. Under biosektionen finns också möjlighet att se vilka premiärer som är att vänta. - Att kunna köpa biobiljetter direkt via mobilen är en tjänst som vi tror blir väldigt populär, säger Chris Bannister, VD på 3. Vi erbjuder våra kunder att köpa biljetter utan att behöva stå i varken kassa- eller telefonkö. Biljetterna hämtas ut i SF Bios Biomater inne på biografen och betalas med kort via 3s m-plånbok. Den som är medlem i SF:s Bioklubb kan även få sina poäng för biljettköpet registrerade. För mer information vänligen kontakta: Niclas Lilja informationschef, 3: 0735 33 70 90 niclas.lilja@tre.se 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se.