3 och Rosa Bandet i samarbete

För andra året i rad samarbetar mobiloperatören 3 med cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

- Eftersom allt fler kvinnor väljer oss som mobiloperatör känns det självklart att vara med och stödja den här kampanjen. Och det är extra roligt att det är ett långsiktigts samarbete, säger Gina Azaric, marknadschef för privatkunder på 3 Sverige.

För varje rosa mobil av modellerna Sony Ericsson W595, T707 eller T715 som säljs under oktober månad kommer 3 att skänka 50 kronor till cancerfonden. Dessutom kommer 3 att sälja rosa band designade av Gerth Wingårdh i alla 3butiker. De kostar 25 kronor och pengarna går oavkortat till insamlingen. 3s kunder kan skänka pengar direkt till Rosa bandet med sms - skicka PINK till 72900 och du skänker 25 kronor, skicka PINK50 till 72900 och du skänker 50 kronor. Slutligen kommer 3 att sälja biljetter till Rosa bandet-galan i Malmö 29e oktober där bland annat Leona Lewis, Måns Zelmerlöw och Sarah Dawn Finer uppträder.

Peder Ramel, Skandinavienchef 3
Mobil: (+46) 0735-333 023
Epost: peder.ramel@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR
Mobil: (+46) 0735-337404
Epost: erik.hornfeldt@tre.se

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med drygt 25 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40 %). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.