3 lanserar mobilt foto- och videoalbum

Nu lanseras 3Album till alla 3kunder. 3Album hjälper användaren att spara och publicera de bilder och videos de tar med sin 3mobil. Bara några sekunder efter att man tagit dem kan de finnas tillgängliga att titta på, antingen i en 3mobil eller på webben. Bilder och videos publiceras i 3Album genom att man skickar dem med MMS till sitt 3Album. Vill man bjuda in någon gör man det med ett SMS eller via e-post. - ­ Man kan komma åt sina egna bilder var man än är i världen och man kan få tillgång till sina vänners album, säger Örjan Sandahl, produktchef för 3Album. Som 3kund kan man omedelbart börja använda sitt 3Album. Det behövs ingen registrering och grundnivån på 10 MB lagringsutrymme kostar inget extra. Man sätter igång direkt genom att skicka sina bilder eller videos som MMS till kortnummer 2222. När det är gjort kan man omedelbart börja använda sitt eget 3Album och bjuda in vänner och bekanta. 3Album når man från webben på www.tre.se/3Album och från 3s mobila portal, Planet3 som man hittar genom att trycka på 3-stjärnan på 3mobilen. 10 MB lagringsutrymme i 3Album är kostnadsfritt för alla 3kunder. Behöver man extra lagringsutrymme kostar 30MB 10 kronor i månaden och 100 MB 20 kronor i månaden. Att skicka in en bild eller en video med MMS kostar 1,90 kronor. MMS från 3Album kostar 1,90, en inbjudan med SMS kostar en krona och inbjudan via e-post 0 kronor. 3Album är en vidareutveckling av WIPs Mobilis Album. För ytterligare information kontakta: Erik Hörnfeldt, information & PR, 3 0735-33 74 04 eller erik.hornfeldt@tre.se Fakta om 3 Mobila mediebolaget 3 var först att erbjuda 3G-tjänster i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på www.tre.se