3 har mer än två miljoner kunder

3 Skandinavien har nu mer än två miljoner kunder i Sverige och Danmark. Det betyder att operatören fördubblat antalet kunder på bara tre år.

- Vi är väldigt stolta över att allt fler väljer att bli kunder hos oss och över att vi som bolag fortsätter att utvecklas enligt den plan vi lagt. Vi har tagit marknadsandelar varje kvartal de senaste fyra åren och vi är ett stabilt lönsamt bolag, säger Peder Ramel, koncernchef på 3 Skandinavien.

3 lanserades i Sverige och i Danmark under 2003 och bolaget är det enda som enbart sysslar med mobil telefoni och mobilt bredband på de båda marknaderna. 3 har upprepade gånger blivit bästa nät i oberoende tester i både Danmark och Sverige och har varit först med en rad innovationer som musik i mobilen, TV i mobilen och mobilt bredband. Det har bidragit till att göra 3 till den naturliga operatören för kunder som vill få ut mesta möjliga av en iPhone eller annan smartphone.

3 Skandinavien sysselsätter 2 265 personer och under första halvåret 2011 hade bolaget intäkter på 3 782 miljoner SEK och redovisade ett resultat på EBITDA-nivå om 730 miljoner.

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/

För mer information var vänlig kontakta:

Peder Ramel, VD

Mobil: +46 (0)735-333 023