3 erbjuder iPhone 5s och iPhone 5c i Sverige med start idag, 25 oktober

Mobiloperatören 3 bekräftar idag att försäljningen av  iPhone 5s, världens mest framåttänkande smartphone,  och iPhone 5c, det mest färgglada iPhonen hitills,  kommer har startat idag  25 oktober  i Sverige i 3s butiker och på www.tre.se. En iPhone 5s 16 GB kommer att kosta 29 kronor i månaden, 32 GB-modellen 69 kronor i månaden och 64 GB-modellen från 99 kronor, alla med 24 månaders kontrakt. iPhone 5c 16 GB kommer att kosta från 0 kronor i månaden, 32 GB-modellen från 29 kronor i månaden, båda med 24 månaders kontrakt. 3s kunder kommer att kunna använda sina iPhone 5s och iPhone 5c med 3s 4G/LTE och 3G-nät.

- Vi är enormt stolta över att kunna erbjuda Apples revolutionerande iPhone 5s och iPhone 5c, säger 3 Sveriges CEO Nicholas Högberg.

iPhone 5s redefinierar världens bästa smartphoneupplevelse med en rad fantastiska nya features förpackade i ett uppseendeväckande tunt och lätt yttre, bland dem Apples egendesignade A7 64-bitsprocessor, en helt ny 8 megapixels iSight-kamera med True Tone-blixt samt den nya Touch ID, ett enkelt och innovativt sätt att säkert låsa upp din iPhone med fingertoppen. iPhone 5c kommer i ett helt nydesignat yttre innehållande den teknologi miljoner Apple-användare känner och har lärt sig älska som en vacker 4-tums retina-display och den blixtrande snabba A6-processorn samt den nya 8 megapixels iSight-kameran – samtidigt som den erbjuder en förbättrad batteritid*. Både iPhone 5s och 5c har stöd för fler frekvensband för LTE/4G** än någon annan smartphone i världen och båda har den nya FaceTime HD-kameran.

Både iPhone 5s och 5c levereras med iOS7, den viktigaste uppgraderingen av iOS sedan den ursprungliga iPhone. Det innehåller bland annat ett helt nytt, omdesignat  gränssnitt, en ny elegantare färgskala, distinkta funktionella lager och subtila rörelser för en mer levande känsla.  Dessutom har iOS / hundratals nya funktioner, bland dem Control Center, Notification Center, förbättrad multitasking, AirDrop, förbättrade v ersioner av appar som Photos, Safari och Siri plus den helt nya iTunesRadio, en gratis musiktjänst baserad på den musik du lyssnar på i iTunes.***

Priser och detaljer för nya iPhone:

Abonnemang

+ 29/mån för 24 mån

iPhone 4s 8GB

SEK 0

Med 24 månaders kontrakt.

Mer information om iPhone 5s och 5c finns här: www.apple.com/iphone.

Mer information om iPhone ihop med 3s erbjudanden finns här www.tre.se

* Batteritid beror på inställningar, användande och andra faktorer. Verklig batteritid kan variera.

*’Datahastighet är beroende av en rad faktorer, bland dem operatörsnätet.

***iTunesradio kommer initialt att finnas tillgänglig i USA.

För mera införmation om 3, kontakta:

Nicholas Högberg, CEO, 3 Sverige

Mobil: +46 (0)735 71 90

E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Införmation & PR, 3

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 10 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se