25 kanaler när 3 lanserar nytt Mobil-TV-paket

Mobiloperatören 3 flyttar fram positionerna i och med höstens satsning på Mobil-TV. 25 kanaler ingår nu i utbudet och senaste tillskottet är fyra nya mobila TV-kanaler från Kinnevikägda Viasat. – Vi har varit pionjärer inom mobil musik, videomeddelande och mobilt bredband och det känns naturligt för oss att ligga i framkant med mobil-TV. Nu erbjuder vi mobila versioner av TV3, TV6, TV8, Kanal 5 och TV4s nyheter, vilket motsvarar de mest populära traditionella kanalerna, säger Peder Ramel, Skandinavienchef på 3. De nya tillskotten av Viasat-kanaler heter ”3 to go”, ”6 to go”, ”Z to go” och ”8 to go” när de visas i Mobil-TV. De visar en blandning av livesändningar och loopat material, i första hand det svenskproducerade utbudet ur de respektive kanalernas tablåer. 3 blir första mobiloperatör som kan erbjuda affärskanalen ”8 to go” och första företag utanför Kinneviksfären som har Viasats kanaler. Den stora fördelen med mobil tv är att du själv väljer tid och plats. Du använder Mobil-TV för att ta del av nyheter och underhållning när det passar dig, till exempel på bussen, i väntrummet, i baksätet under längre bilresor och så vidare. Förutom de fyra Viasat-kanalerna erbjuder 3 nu: - Nyheter från TV4 Nyheterna, Expressen Mobile TV, DiTV, BBC World, Euronews, Bloomberg, CNBC, Deutsche Welle och Al Jazeera. - Underhållning från Kanal 5 Highlights, MTV, MTV Shorts, Nickelodeon, The Voice, Star!, Fashion TV, F-men, Ohm Shorts och Crime Scene TV. - Dessutom ingår världens första mobila långfilmskanal Silver. Vissa kanaler gör det möjligt att se programinnehåll från de sju senaste dagarna. Just nu finns MobilTV för följande mobiler, Nokia 6120, N73, N95 eller E65. I dessa finns TV-tjänsten förinstallerad under namnet 3Mobil-TV. Allt som behövs för att kunna titta är att du klickar på 3Explore och aktiverar tjänsten. 3Mobil-TV är en tilläggstjänst som fungerar med alla abonnemang. Alla abonnenter erbjuds testa Mobil-TV fritt i tre månader, därefter blir tjänsten en tillsvidareprenumeration som kommer att kosta 69 kronor i månaden. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://tremedia.episerverhotell.net/login.asp Användarnamn: press Lösenord: press För mer information kontakta: Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: (+46) 0735-337404 Epost: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 14,7 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.