Svenskarnas sommarsemester 2012

Under sommaren lockar både storstäderna och turistorterna runt Medelhavet. Vill du ha både och rekommenderas Barcelona som är den destination som lockar oss allra mest i sommar, en storstad men ändå nära till vattnet och stränderna.

Vill du få mest valuta för dina pengar ska du åka till Kanarieöarna, hit tar du dig med direktflyg och betalar så lite som fr. 0,30 kr per kilometer när du bokar hos Travellink.

Se hela resultatet med populära destinationer och billiga flyg i sommar nedan.

• populära destinationer
  • resmönster
  • resor i sommar
  • sommarsemester
  • billigaste resorna
  • privatresor

Travellink är Nordens ledande internetresebyrå med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Travellink har 3 affärsområden; privatresor, affärsresor och konferens & event. Utbudet består av 560 flygbolag, 165.000 hotell och för bil 5000 uthyrningsställen i 80 länder. Travellink ingår i ODIGEO.  År 2011 hade Travellink 830.000 resenärer och försäljningen uppgick till 2,7 miljarder SEK. Travellink bedriver även försäljning av privatresor under varumärket Opodo på den Nordiska och Polska marknaden.