Stavsnäs Båttaxi startar tillsammans med Merresor Skärgårdsexpressen som går mellan Cityterminalen och Sandhamn

Den 24 juni startar Stavsnäs Båttaxi tillsammans med Merresor en ny linje mellan Cityterminalen i Stockholm och Stockholms skärgård via Stavsnäs. Bussarnas tidtabell är anpassad till avgångarna med Stavsnäs Båttaxis linjer till Sandhamn, Bullerö och Nämdö. I biljetten ingår plats på bussen från Cityterminalen samt bokad plats på båten. Bokar gör man på www.battaxi.se och biljetten får man digitalt.

Resan från Stockholms är snabb och smidig och med endast ett stopp i Stavsnäs så tar resan mellan Stockholm City och Sandhamn endast 1 timme och 45 minuter.

Under sommaren och fram till 15 augusti så kommer SKÄRGÅRDSEXPRESSENS linjer att trafikeras sju dagar i veckan.

- Vi har sett ett ökat tryck i skärgården rent generellt och en önskan från våra resenärer att på ett enkelt sätt ta sig till Stavsnäs och vidare ut i skärgården utan onödiga stopp på vägen. I Merresor har vi hittat den perfekta partnern som kan hjälpa oss att tillgodose den efterfrågan som finns, säger Mikael Hansson, Försäljningsansvarig på Stavsnäs Båttaxi.

- Vi är övertygade om att det är många som kommer att ha glädje av den nya linjen. I och med vårt samarbete så kommer man snabbt och smidigt ut till skärgården utan onödig restid, säger Janne Carlsson Affärschef på Merresor.

Extra åtgärder har vidtagits för att säkerställa en trygg resa som följer Folkhälsomyndigheternas rekommendationer. Bland annat så finns det en begränsning i antalet platser på både båtar och bussar.

Tidtabell: se www.battaxi.se

Om Stavsnäs Båttaxi: I över 50 år så har Stavsnäs Båttaxi bidragit till att hålla Stockholms skärgård levande och är idag är det enda bolaget som kan erbjuda resenärer en flexibel, säker och prisvärd transport med båt dygnet runt, alla dagar på året och i stort sett i alla väder.

Kontakt: Mikael Hansson, Försäljningsansvarig. 070-332 69 61 alt info@battaxi.se

Om Merresor: Båtbussarna är Merresors linjetrafik som utgår mellan Stockholm City Terminal och färjeterminalerna i Stockholmsregionen. Merresor AB är en del av Transdev Sverige AB och erbjuder kommersiell kollektivtrafik. Utöver bussverksamheten erbjuder Merresor persontrafik med tåg samt trafikledning och ersättningstrafik med buss under varumärkena Snälltåget och Bussakuten. Varje år görs 1 miljon resor med Merresor varav merparten av resorna är fria från fossilt bränsle.

Kontakt: Janne Carlsson, Business Manager 073-823 11 75 alt janne.carlsson@merresor.se