UNICEF lanserar auktioner på Tradera

- Anja Pärsons fartdräkt och mycket mer under klubban till förmån för Unicef

Nu går startskottet för UNICEF Sveriges och Traderas kampanjsamarbete där UNICEF för första gången lanserar egna auktioner på Tradera för att samla in pengar. Från och med idag kan man buda på auktioner till förmån för UNICEF och på så sätt vara med och rädda barns liv. Skidstjärnan Anja Pärson är en av frontfigurerna för kampanjen.

Alla som vill kan också bidra till insamlingen genom att lägga upp egna auktioner och välja att pengarna går till UNICEF istället för till sitt eget bankkonto.

UNICEFs officiella auktioner börjar läggas upp idag. Bland annat finns då den unika chansen att lägga vantarna på Anja Pärsons fartdräkt som hon använt i tävlingssammanhang under 2012 som var hennes sista år i karriären.

Anja Pärson och hennes fru Filippa Rådin har under flera år engagerat sig för UNICEF och är Världsföräldrar. Anja har även rest med UNICEF och spelat in ett tv-reportage från Sierra Leone. Därför var det naturligt att fråga om hon ville stötta den här kampanjen.

- Varje minut dör 11 barn av orsaker som kan förhindras, det går att rädda barns liv. Jag har med egna ögon sett att hjälpen till barnen når fram och därför vill jag engagera mig nu, säger Anja Pärson.

Kampanjen äger rum 19 april – 19 maj 2017. Fler auktioner kommer läggas upp under kampanjperioden. Alla som vill (både företag och privatpersoner) kan börja lägga upp annonser till förmån för insamlingen redan idag. Auktionerna är en del i UNICEFs kampanj “Varje minut räknas” som kulminerar i Världens kväll – för alla barn på TV4 den 1 maj.

Dessa auktioner läggs upp idag:

-Anja Pärsons fartdräkt
-Sara Hectors signerade landslagshjälm
-Signerad landslagsdräkt från Svenska Längdlandslaget
-FCB Barcelona signerad tröja
-MFF-signerad tröja
-Middag för fyra personer på Quality hotel
-Frukost under ett års tid för två personer på Quality hotel

- Det är en ära att få stödja UNICEF. Vi ser det här som startskottet för ett långt och fruktbart samarbete, säger Sofia Hagelin, presschef Tradera.

Kampanjsidan med alla auktioner finns på http://www.tradera.com/campaign/unicef

Så här går det till:

-Gå in på kampanjsidan för Unicefs auktioner, välj "sälj och bidra som privatperson" eller "sälj och bidra som företag", och lägg sedan upp din annons.
-Vinnaren av auktionen betalar direkt till UNICEF via Tradera.
-När auktionen är betald får säljaren en bekräftelse och kan skicka varan.

För mer information, vänligen kontakta:

UNICEF Sverige: Ingeborg Ekblom, PR-ansvarig, mobil 0709-95 59 16, e-post: ingeborg.ekblom@unicef.se

Tradera: Sofia Hagelin, PR-ansvarig, mobil: 0708-877695, e-post: shagelin@paypal.com