Sveriges största björn auktioneras ut på Tradera

Sveriges största björn auktioneras ut på Tradera

En 3,5 meter hög nallebjörn auktioneras nu ut på Tradera. Nallens ägare Johan Flygare, en student från Lund, köpte björnen i Litauen och fraktade den på sin lilla Golf hela vägen till Sverige. Syftet var att skänka den enorma nallebjörnen till Barnsjukhuset i hemstaden Lund. För två somrar sen bilade Johan Flygare och hans vän runt i Baltikum och det var just i Vilnius, i en liten affär, som vännerna fann den stora nallebjörnen. De köpte björnen, som tar upp lika mycket plats som två vuxna människor, och släpade hem den på Golfen genom Polen, Tyskland och upp till Sverige. - Vi köpte björnen med tanken att vi skulle ge den till Barnsjukhuset i Lund, säger Johan Flygare. Väl tillbaka i Sverige, kunde inte sjukhuset ta emot nallen och därför har Johan sedan dess haft det stora gossedjuret på tre och en halv meter i kompisens lägenhet, i TV-rummet som stor möbel. - Tyvärr måste vi göra oss av med nallen eftersom min kompis ska flytta och jag har ett för litet rum. Det känns trist men nu får någon annan ta hand om den, avslutar Johan. Följ auktionen här: http://www.tradera.com/auction/aid_32197329