Sveriges billigaste julbord på City Gross

City Gross storsatsar inför jul och erbjuder sina kunder 440 stycken av Sveriges billigaste julbord genom Sveriges största auktionssajt Tradera. Dessutom fortsätter succén med Tina Nordström med fler mattips i butik.

Inför jul auktionerar City Gross ut totalt 440 stycken kompletta julbord i 22 butiker genom auktionssajten Tradera. Auktionerna startar på 1 krona, vilket gör att City Gross kunder har möjlighet att köpa Sveriges billigaste julbord.

- City Gross har en utmanarprofil och vi försöker därför skapa marknadsföring som gör att vi sticker ut. Många spenderar stor mängd tid och pengar under jul och nu kan vi erbjuda våra kunder mer jul för pengarna, säger Mathias Ivarsson, marknads- och affärsutvecklingschef på BergendahlsGruppen.

City Gross kommer att auktionera ut ett julbord per butik och dag. De 22 första julborden går under klubban 1 december och därefter fortsätter jakten på Sveriges billigaste julbord fram till 20 december. Auktionering av mat och julbord är ett nytt fenomen på Tradera.

- Vi tycker att det här är ett jätteroligt grepp. Nu får vi äntligen se vad svenskarna är villiga att betala för ett julbord. Ska bli spännande att se om det blir regionala skillnader och om till exempel smålänningarna visar sig vara snålast, säger Anna Chrona, PR & Brand Manager, Tradera & eBay.

Parallellt med auktionerna påverkar mat-Tina konsumenternas upplevelse i butik genom att tipsa om olika julrecept som kan passa bra på julbordet.

Om auktionen

Auktionen sker på City Gross och Traderas sajt, www.citygross.se, www.tradera.com/ .

Budgivningen startar på 1 krona med avslut varje dag 1 till 20 december.

Julborden är anpassade för 8 personer och har ett värde om ca 2 500 kr/st (för mer info om innehåll se www.citygross.se).

Köparna hämtar ut sina julbord i respektive City Gross-butik.

För mer information:

Mathias Ivarsson, marknads- och affärsutvecklingschef, BergendahlsGruppen,

Anna Chrona, PR & Brand Manager, Tradera & eBay, 073-508 88 03

BergendahlsGruppen AB är ett detaljhandelsföretag inom dagligvarubranschen. Företaget har drygt 2 200 anställda och omsätter i år ca 8 miljarder kronor. Utöver drift av de egna koncepten City Gross, AGs och EKO levererar företaget dagligvaror till ca 250 fristående butiker inom bl a koncepten Matöppet och Vi-butikerna, motsvarande en detaljhandelsomsättning om drygt 9 miljarder kronor. BergendahlsGruppen är ett dotterbolag till Bergendahl & Son AB, som ägs av familjen Bergendahl-Mylonopoulos i tredje och fjärde generationen. Under moderbolaget finns utöver BergendahlsGruppen AB även Sven-Axel Svensson Holding AB (Glitter), East Import AB, Hässleholms Affärsutveckling AB, med bl a innehavet i Inspiration Concept AB och Bergendahl & Son Fastighet AB.

Sveriges mest kompletta shoppingsajt
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,6 miljoner registrerade medlemmar och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1 miljon unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.