Under oktober månad kommer Kavat att sälja ett stort parti rosa, begagnade skor på Tradera till förmån för Cancerfonden Rosa Bandet

Rosa Kavatskor under klubban på Tradera till förmån för Cancerfondens Rosa Bandet

För tredje året i rad är Kavat stolt sponsor och samarbetspartner till Cancerfondens Rosa Bandet. Under oktober månad kommer Kavat att sälja ett stort parti rosa, begagnade skor på Tradera till förmån för den livsviktiga forskningen.

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under oktober månad varje år med syfte att samla in pengar till cancerforskning och sprida kunskap om cancer.

- Vi tycker att det är viktigt att vara delaktiga i kampen mot cancer och bidra till forskningen. Därför fortsätter vi att vara Rosa Sponsor och hoppas att vårt bidrag kan göra skillnad, säger Erik Thyrelius, vd på Kavat.

Under oktober månad så kommer alla intäkter från försäljningen av Kavats rosa, begagnade skor på Tradera att gå oavkortat till Bröstcancerförbundets viktiga arbete. Budgivningen startar på 1 kr och därefter är det upp till köparna att bestämma hur mycket de vill donera. Dessutom går 10% av försäljningen av alla Kavats rosa produkter i ordinarie sortiment till Bröstcancerförbundet under oktober månad. Kavat säljer även reflexer i alla sina butiker runt om i Sverige där 40:- oavkortat går till forskningen.

- Vi på Tradera är stolta över att tillsammans med Kavat kunna bidra till detta livsviktiga initiativ. Varje köp är viktigt – tillsammans kan vi göra skillnad! säger Sofia Hagelin, kommunikationschef på Tradera.

Insamlingen från Rosa Bandet-kampanjen går till den främsta cancerforskningen i Sverige och den väljs varje år ut av Cancerfondens forskningsnämnd genom en gedigen process.

Här är kampanjsidan för de rosa Kavatskorna på Tradera.