Nokia säljer bäst på nätet

I en sammanställning av de bäst säljande mobilerna på Tradera – Sveriges största e-handelssajt – tar Nokias mobiler förstaplatsen. På Tradera.com säljs varje månad över 4 000 mobiler. Prisjämförelser av sju populära mobiltelefoner visar att det finns tusenlappar att tjäna vid köp av på nätet jämfört med butik. Visst kan du göra bra klipp när du köper mobiltelefoner på nätet och inte minst på auktionssajter. Förutom att du kan köpa helt nya kan du också göra klipp på modeller som bara har ett par månader på nacken. - Många av mobilerna som säljs genom oss är från prylgalningar som byter mobiler flera gånger per år. Så om du inte har några problem med att ha en två månader gammal mobil kan du få riktigt avancerade mobiler till riktigt bra priser, säger Traderas vd Fredrik Åhlberg. En sammanställning av de bäst säljande mobiltelefonmärkena och den genomsnittliga prisvinst man kan göra vid köp av mobiltelefon på Tradera, visar följande: Mest sålda mobiltelefoner på Tradera under augusti: 1. Nokia 2. Sony Ericsson 3. Samsung 4. Motorola Prisjämförelser av sju populära mobiltelefonmodeller: Nokia N90 cirkapris butik 5990 kr Genomsnittspris Tradera 2469 kr Sony Ericsson W810 cirkapris butik 3290 kr Genomsnittspris Tradera 2670 kr Samsung D600 cirkapris butik 2990 kr Genomsnittspris Tradera 2210 kr Sony Ericsson W900i cirkapris butik 4495 kr Genomsnittspris Tradera 2970 kr Sony Ericsson W810i cirkapris butik 3395 kr Genomsnittspris Tradera 2439 kr Motorola V3 cirkapris butik 2995 kr Genomsnittspris Tradera 1470 kr