Kirra kul klappar med ett klick

Har du fortfarande ett gäng julklappar kvar att köpa? Har budgeten tagit slut eller tar julstöket all ledig tid? Lugn, du kan lösa julklappsshoppingen utan att röra en fena. Om du letar efter en billig julklapp till kusinen eller något speciellt till mormor som redan har allt, kan auktionssajterna vara ett tips. Där kan du enkelt och snabbt köpa de små unika paketen som du garanterat är ensam om att lägga under granen. Och du kan göra det när du har ett par minuter över på jobbet. Tradera har samlat tio tips på julklappar för under hundralappen. Julshoppingen är i full rulle och enligt Traderas egna undersökningar kommer de flesta svenskar att lägga upp emot 5 000 kronor på sina julklappsinköp. Om du inte kan lägga 5 000 kronor och har alldeles för många att köpa julklappar till kan det vara värt att kolla auktionssajterna. 10 snabba julklappar under hundringen som finns att hitta på auktionssajter: 1. TILL FOTOFANTASTEN Prisexempel: Kompaktkameran Kodac Pocket Instamatic - ett måste för samlaren – såldes för 51 kronor. En Izone polaroidkamera med kameraväska gick för 40 kronor. 2. TILL DEN LITTERÄRE LATMASKEN Prisexempel: Selma Lagerlöfs 5 klassiska julberättelser auktionerades ut för 51 kronor, Da Vinci Koden för 56 kronor och Astrid Lindgrens cd-bok Saltkråkan såldes för 62 kronor. 3. TILL MUSIKÄLSKAREN Prisexempel: Slutbudet för fyra stycken KISS LP:s och en bonusplansch hamnade på 81 kronor. 4. TILL DESIGNTOKEN Prisexempel: En Gustavsbergskaffekopp från 60-talet med fat ur serien Anita auktionerades ut för 46 kronor och en karaffknopp i form av ett andhuvud såldes för 40 kronor. 5. TILL FASHIONISTAN Prisexempel: En pälsmössa i äkta lammull från 60-talet såldes för 66 kronor och slutbudet för en knallrosa cowgirl hatt blev 50 kronor. En handgjord röd och vitprickig hatt med tyll och rosetter såldes för 99 kronor. 6. TILL KONSTNÄREN Prisexempel: 1 rulle retrotapet från 70-talet köptes för 51 kronor. En fem meter lång tapetbård med Barbie såldes för 50 kronor. Köp den och gör tavlor. En rulle räcker till många tavlor. 7. TILL KITSCHFANTASTEN Prisexempel: En neonlampa i form av en delfin såldes för 34 kronor. 8. Till SPELFANTASTEN Prisexempel: Sällskapsspelet Cluedo gick för 56 kronor, kortspelet Uno för 21 kronor och Tetris-spelet till Game Boy såldes för 41 kronor. 9. TILL CAROLAFANTASTEN Prisexempel: En Carola-nyckelring såldes för 20 kronor. 10. TILL MUSSEÄLSKAREN Prisexempel: En Lasse Åberg klassiker Musse Pigg auktionerades ut för 61 kronor.