Kikki Danielsson auktionerar ut sin brudklänning

Nu har alla schlagerfantaster möjlighet att plocka hem en egen del populärkulturhistoria. Schlagerns okrönta drottning Kikki Danielsson säljer nu på Tradera sin brudklänning från 1984. Det var under giftermålet med musikern Kjell Roos 1984 som Kikki bar klänningen, en vacker vit långärmad chiffongklänning med släp, underkjol, sidenband och brodyr. Det var Kikkis första och hittills enda bröllop. – Jag har inte tänkt mig någon repris så istället auktionerar jag ut klänningen. Om brudgummen ingår kan jag inte utlova, utan det får köparen ta reda på själv, säger Kikki. Utöver brudklänningen finns också möjligheten att buda hem några fler av Kikkis prylar, bland annat en kristallkrona, en uppstoppad duvhök och en vevgrammofon. Mest unikt näst efter brudklänningen är nog ändå Kikkis t-shirt som hon hade på sig under showen ”Kikki, Bettan, Lotta”, 2003. På baksidan av denna t-shirt står med stora bokstäver ”LOVE” och bildade tillsammans med de två andra tjejernas t-shirts meningen ”I LOVE BERT” när de vände sig om. Vilket såklart är Bert Karlsson. Auktionerna startar på 1 kr och pågår fram till den 24 feb