Julklappar som gör skillnad – auktioner till förmån för Friends

Under december kommer flera auktioner att läggas ut på Tradera till förmån för stiftelsen Friends, som arbetar med att förebygga mobbning i skolor och idrottsföreningar. Bland prylarna finns bland annat en signerad matchtröja från MODO Hockey, en shoppingtur med Gynning & Berg, en lyxig diamantkamera och mycket mer. Ta chansen att buda hem unika julklappar samtidigt som pengarna går till att förbättra tusentals barns vardag.

Friends har sedan 1997 aktivt arbetat med att motverka mobbing i skolor och idrottsföreningar. Sedan tidigare finns ett samarbete mellan Tradera och Friends och i år har Friends samlat in ett stort antal prylar som passar utmärkt som julklappar - alla kommer att auktioneras ut på Tradera.

- Vi är jätteglada över att fortsätta vårt samarbete med Tradera genom en julkampanj.
Alla som är med och deltar i auktionen har inte bara chansen att buda hem en unik julklapp utan samtidigt bidra till Friends arbete att skapa en tryggare skola och idrott för alla barn och ungdomar. De som budar är med och kämpar för att barn ska slippa gå till lektionen eller idrottsträningen med en klump i magen, säger Magnus Jägerskog, pressansvarig på Friends.

Flera idrottsstjärnor, förebilder och företag har varit med och skänkt föremål inför julen. Bland auktionerna hittas en shoppingtur med Carolina Gynning & Carina Berg, MODO-matchtröja signerad av hela laget, Rasmus Lindgrens signerade Ajax-matchtröja och en lyxig diamantkamera från Canon.

- Friends mål med julkampanjen är att få möjlighet att nå ut till ännu fler nya skolor och idrottsföreningar. För att utbilda nya kompisstödjare, eldsjälar som tillsammans med vuxna verkar för en bättre miljö, säger Magnus Jägerskog.

Länk till auktionerna:

Magnus Jägerskog, pressansvarig Friends
magnus@friends.se
www.friends.se

Anna Chrona, Presschef, Tradera
achrona@tradera.com

www.tradera.com

Om Friends

Stiftelsen Friends är en politiskt och religiöst obunden nationell stiftelse som stödjer skolor och idrottsföreningar att förebygga mobbning och andra kränkningar. Utbildningsprogrammen genomförs för skolans och föreningens samtliga barn och vuxna. Friends vill påverka barns och vuxnas kunskap, självkänsla och attityder så att varje individ har mod att ta ansvar och skapa förändring.

Sveriges mest kompletta shoppingsajt
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,6 miljoner registrerade medlemmar och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1 miljon unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.

Friends auktioner:

Shoppa med Carina Berg och Carolina Gynning plus ett presentkort på kläder för 20000 kr

MODO matchtröja med spelarnas autografer
Heja fram MODO Hockey i en egen matchtröja signerad av hockeystjärnorna. MODO Hockey samarbetar med Friends för en tryggare idrott. Tillsammans har vi startat ett längre utbildningssamarbete med samtliga lag i hockeyklubben. Friends har utbildat juniorerna i hur man skapar en positiv stämning och är en schysst lagkompis. Både dam- och herrlagen har även informerats om Friends verksamhet och betydelsen de har som förebilder för de unga hockeyspelarna. Håll utkik efter Friends loggapå spelartröjornaunder nästa hockeymatch...

Rasmus Lindgrens Ajax-matchtröja med lagkamraternas autografer!
Nyblivna landslagsspelaren Rasmus Lindgrens snygga matchtröja har signerats av samtliga spelare i Ajax till förmån för Friends.

Lyxig diamantkamera IXUS 65 Canon
Denna exklusiva kamera, digital IXUS 65, togs fram i samband med att
Canons digital IXUS firade 10-årsjubileum 2006. Vita diamanter från
Eddie Elza, Antwerpen, är infattade runt objektiv-ringen. Modellen heter digital IXUS 65 och har 6 megapixlar, 3-tums bildskärm, 3 x optisk zoom och 16 fotograferingsmetoder. Diamantkameran är nätt och elegant. Perfekt att stoppa i kavajfickan eller bära i kuvertväskan. Diamantkameran finns enbart i tvåexemplar.

Maria Pietilä-Holmers signerade nummerlapp från Världscupen 2008. Slalomstjärnan Maria Pietilä-Holmner, en av Friends idrottsvänner, bidrar med sin signerade nummerlapp.Nummerlappen kommer från Världscupstävlingen i Aspen, USA när hon kom tolva i slalom. Maria Pietilä-Holmner tog även VM-silver i storslalom i Åre 2007 och i säsongspremiären i år 2008/2009 tog hon en andraplats i Världscupspremiären. Med i bagaget har hon också guld från junior-VM och ungdoms-OS.

Mattias Klums fototavla original
"Sångsvan vid Mälaren i Uppsala"
Fotot är taget år 2003 av Mattias Klum

Presentkort på Pralinbakning ochprovsmakning för två på Chokladfabriken