Inställt svenskt stjärnbröllop – nu auktioneras brudklänningen ut på Tradera

Inställt svenskt stjärnbröllop – nu auktioneras brudklänningen ut på Tradera

I sommar skulle en av världens ledande musikproducenter, Andreas Carlsson, och fotomodellen Erika Johnson ha haft sitt drömbröllop. Men allt blir inte som man tänkt sig. Paret bestämde sig istället för att bryta förlovningen och gå skilda vägar, och det planerade stjärnbröllopet i Los Angeles ställdes in. Nu väljer Andreas Carlsson att auktionera ut den brudklänning Erika skulle ha gift sig i. Klänningen som är inköpt för 65 000 kronor är gjord av Hollywood-designern Monique Lhuillier. Intäkterna för klänningen skänker Andreas till Denniz PoPs minnesfond. Över 89 000 svenskar gifte sig förra året och trenden går mot allt mer påkostade bröllop. Men ibland går bröllopsplaner i kras även för stjärnor, och så är alltså fallet för Andreas Carlsson och Erika Johnson. Andreas är en av Sveriges mest framgångsrika hitmakare och ligger bakom hits från bland andra Britney Spears, Backstreet Boys, Bon Jovi och Celine Dion bor och är verksam i både Stockholm och Los Angeles. Klänningen är designad av Monique Lhuillier, som är känd för att ha gjort bröllopsklänningar till celebriteter som Alicia Silverstone och Britney Spears. Lhuilliers klänningar bärs och älskas dessutom av bland andra Sarah Jessica Parker, Angelina Jolie och Mariah Carey. Brudklänningen som är värd 65 000 kronor auktioneras nu ut på Tradera för välgörande ändamål. – Visst är det tråkigt att det behövde sluta så här och jag tycker att det är synd att en så fin klänning ska gå till spillo. Jag vill att pengarna som auktionen drar in går till cancerforskning, min forne vän och kollega Denniz PoP gick bort i cancer så jag skänker pengar till Denniz PoPs minnesfond, säger Andreas Carlsson. Här hittar du auktionen: http://www.tradera.com/auction/aid_29074453 Som låtskrivare har Andreas sålt över 100 miljoner skivor. Den ständiga efterfrågan från ledande världsartister har säkrat hans plats som en av världens ledande musikproducenter. Westlife, Britney Spears, Def Leppard, Backstreet Boys och Bon Jovi är några artister som har fått sina hitar skrivna av svensken. Just nu är Andreas aktuell med Nick Lacheys kommande skiva som släpps i dagarna.