Hetsjakten fortsätter på nätet - Sista chansen att skaffa Nintendo Wii till jul

Många besvikna spelentusiaster gick i fredags tomhänta från spelbutikerna när Nintendo släppte sin senaste spelkonsol Wii i Sverige. Helt slutsåld i butik, men nu har näthandeln av den nya spelkonsolen satt igång. Än är det för sent att köpa den som julklapp! För tillfället ligger runt 60 auktioner uppe på Tradera och siffran fortsätter att öka. Det var i fredags som den nya spelkonsolen Nintendo Wii släpptes i butik och spelfantaster runt om i Sverige trånade efter att få lägga vantarna på den efterlängtade spelkonsolen. Vissa fick dock gå hem tomhänta då efterfrågan visade sig vara mycket större än väntat. Inte ens alla som hade förbeställt fick sina maskiner. Det sägs att en lyckad auktion har två vinnare. En säljare hoppas på att göra sig en hacka medan en köpare får chansen att lägga vantarna på en efterlängtad pryl, som redan tagit slut i butik. Så är utan tvivel fallet då den eftertraktade Nintendo Wii-konsolen dök upp på nätsajterna. För tillfället ligger det runt 60 aktiva auktioner på Tradera och siffran fortsätter att öka. Vill du köpa den nya spelkonsolen i julklapp så är det alltså inte för sent. De flesta konsoler säljs på Tradera för runt 4 000 kronor (cirka 30% högre än ett genomsnittligt butikspris på 2800 kronor, men då ingår i regel också ett extra spel). Veckan innan lanseringen auktionerades Sveriges första Nintendo Wii-konsol ut på Tradera för välgörenhet. Köparen fick punga ut hela 15 600 kronor och alla intäkter gick oavkortat till organisationen Friends.