Fallskärmshoppare till salu

Räds man inte höga höjder och har några tusen till övers kan man nu köpa sig ett alldeles eget fallskärmslag på Tradera. Det är ett SM-satsande formationshopparlag på 9 man från Göteborg som bjuder ut sig till högst betalande. Normalt sett behöver ett fallskärmslag ca 100 000 kr för en hel säsongs träning och tävling. Dessa pengar tas för det mesta ur egen ficka men nu har de 9 personerna med anknytning till fallskärmsklubben Cirrus i Göteborg tagit saken i egna händer för att hitta sponsorer. På Tradera kan man nu buda hem lagnamnet. Vinnaren av auktionen får fritt namnge laget, så länge det inte kränker någon. Som de själva uttrycker det: - Notera att vi accepterar alla bud, om Agda 87 år lägger det högsta budet på 12 kr och vill att vi ska heta ”Team Agda”, då gäller det!, säger Patrik Skjelfoss från laget. Skulle dock lagnamnet gå för mer än 10 000 kr får vinnaren även: • 2st Tandemhopp med film (var som helst inom Sverige) • Fotografier av laget som kan användas i marknadsföringssammanhang - även med flaggor eller företagslogotyper. • VIP-inbjudan till Fallskärmshoppnings SM i Augusti 2008 • Valfri logga påsydd på våra overaller Formationshoppning - FS-8 Innebär att i fritt fall utföra så många formationer som möjligt under ett hopp. Vid tävling lottas formationerna innan tävlingens start och alla lag gör samma formationer. En domarpanel ser sedan videoupptagningen av hoppet och räknar poäng. Varje riktigt utförd formation ger ett poäng. Vid felaktig formation utfärdas två minuspoäng. Man tävlar i niomannalag, varav en videofilmar de andra. Grenen heter FS8 och avser det antal personer som utför formationerna. FS står för det internationella namnet: Formation Skydiving. Uthoppshöjden är 4000 meter och arbetstiden 50 sekunder. Auktionen avslutas kl 21.00 den 20 mars Länk till auktionen: http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=59409334 För ytterligare information kontakta: Anna Chrona, PR & Brand Manager achrona@tradera.com 08-505 10 552 0735-088803 www.tradera.com Patrik Skjelfoss, FS-8 Laget patrik@skjelfoss.se 0736-614953