En av få välbehållna The Who-gitarrer nu på Tradera

Nu har alla riktiga The Who-fans chansen att lägga vantarna på sin egen The Who-gitarr signerad av bandets samtliga medlemmar. Radiostationen 106,7 Rockklassiker har lyckats komma över den smått legendariska gitarren och väljer nu att sälja gitarren till fömån för Barncancerfonden på den svenska auktionssajten Tradera. Enligt 106,7 Rockklassiskers radiostjärna Dave in the Afternoons är det en efterlängtad auktion. - Jag har diggat The Who sen första gången jag såg dem lira på TV någon gång på 60-talet. Keith Moon sparkade sin baskagge rätt ut, som en raket över scenen, Peter Townsend mosade sönder sin Rickenbacker medan Roger Daltry och John Entwhistle bara såg på. Vilket drag! Sen dess har jag varit en riktig Who-fan. Min syster såg The Who i Chicago för jättelänge sen, konserten höll på att blåsas av på grund av för hög ljudnivå. Hennes öron blödde lite och jag var brutalt avundsjuk. The Who är rock på riktigt. Gitarren som är en Epiphone Les Paul Sunburst, har sedan den lämnade The Who, rest via auktionshuset Sothebys i London, 12-Bar Club i London och World Rock and Blues Club i Stockholm innan den slutligen hamnade i 106,7 Rockklassikers ägor. Auktionen pågår på www.tradera.com fram till den 5:e juli kl 17.45. Sverigeaktuella The Who är den brittiska rockgruppen som blev ett av de viktigaste banden under mods- och "British invasion"-eran. De slog igenom med låtarna "My Generation" och "The Kids are Alright" i mitten av 1960-talet och gjorde sig, utöver musiken, kända för vilda konserter, sönderslagna instrument och för att leva ut alla myter kring rock’n’roll. Fredagen den 6:e juli spelar de i Globen i Stockholm. För mer info kontakta: Oskar Liljeqvist, Brand Manager 106,7 Rockklassiker 0733-42 41 31 Fredrik Skärheden, Presschef Tradera 0707-30 07 29 Ann-Marie Bertilsdotter Barncancerfonden, 08-584 209 09