Björn Borg, Di Leva och Bingo Rimér - nu auktioneras kändisarnas privata klenoder ut till förmån för Rosa Bandet

Sugen på att bli ägare till din favoritkändis älsklingsklenod? Nu kan du bjuda på kändisprylar och samtidigt bidra till ett gott syfte. Den 20 oktober startar stödauktionen till förmån för Rosa Bandet på Tradera.com. Björn Borg, Di Leva, Bingo Rimér och Orup är några av de kändisar som auktionerar ut ägodelar som haft en särskild betydelse för dem. Björn Borgs slitna tennisracket, Di Levas rökelsedoftande kaftan och Orups backstagepass från det år Lena Philipsson vann med hans låt ”Det gör ont”– vitt skilda är de privata objekt som nu auktioneras ut på Tradera till förmån för bröstcancerforskningen. - Jag skänker ett tennisrack som jag spelade med i Wimbledon 1976, vilket var första året jag vann Wimbledon. Jag spelade med racketen i kvarts- eller semifinalen då jag vann mot Ilie Nastase, säger Björn Borg. Stödauktionen på Tradera pågår mellan den 20-30 oktober och utgör en del i Cancerfondens Rosa Bandet projekt. I Sverige insjuknar 15-20 kvinnor i bröstcancer varje dag, och totalt ställs ca 7 000 bröstcancerdiagnoser om året i Sverige. Rosa Bandet får inga statliga bidrag utan är helt beroende av de bidrag som kommer in från företag, organisationer, handlare och privatpersoner. Följande auktioneras ut på Tradera.com mellan den 20-30 oktober. Följ auktionen här: http://www.tradera.com/promo/rosabandet/ Björn Borg Björn Borgs träracket som han använde i kvarts- eller semifinalen i Wimbledon 1976. Racketen har originalsenorna kvar även om Björn klippt sönder dem för att racketen inte ska bli skev. Björn har också signerat både racket och tillhörande fodral. Thomas Di Leva Med anledning av insamlingen och auktionen till förmån till Rosa Bandet skänker Tomas Di Leva en vacker kaftan och ett signerat ex av sin nya skriva ”Hoppets Röst”. Kaftanen är inte bara vackert vit med blå/röd/gult mönstrade kantband utan den doftar också av rökelse. Kajsa Ingemarsson Bästsäljarförfattarinnan Kajsa Ingemarsson skänker en bokpåse med alla sina böcker, både i blädderform och i talboksform. Samtliga är signerade med en personlig hälsning. Kajsa är också en av deltagarna i radioprogrammet ”På Minuten”, och med i bokpåsen finns också en inbjudan att närvara vid en ”På Minuten”-inspelning. Kajsa lovar att reservera den vinnande budgivaren de bästa platserna. Bingo Rimér Bingo Rimér som uppger att han tagit sitt sista nakenfoto skänker en svartvit bild i originalprint, som bara finns i ett exemplar. Bilden föreställer en kvinna naken stående i vass, och är signerad. Björn Lind Björn Lind auktionerar ut ett skräddarsytt träningsprogram inför Vasaloppet och en komplett skidutrustning som är identisk med Björns egna: Rossignol skidor, Rossignol skor, Oneway Bindning, Craft Stavar, Star Skidglasögon, Dokumentärfilmen X-country, Startplats i vasaloppet, Tjejvasan eller Kortvasan. Orup Orup skänker sitt backstagekort från första deltävlingen där Lena Philipsson levererade Orups låt Det gör ont.