Tornstaden etablerar i Malmöregionen

Tornstaden etablerar i Malmöregionen

Tornstaden har beslutat att expandera byggverksamheten med en etablering i Malmöregionen. Med huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm finns bolaget nu etablerat på landets tre största marknader.

-Efter att ha studerat marknaden i södra Sverige under en tid så ser jag med stor tillförsikt fram emot vår etablering i Malmöregionen, då det kommer att vidareutveckla organisationen och bolaget, och dessutom ge möjligheter för såväl befintliga som nya kunder och samarbetspartners. Fokus kommer även fortsättningsvis att ligga på vårt arbetssätt och välskötta projekt som i slutändan resulterar i nöjda kunder, säger Erik Olofsson, VD för Byggnadsaktiebolaget Tornstaden.

Byggnadsaktiebolaget Tornstaden tecknade nyligen ett ramavtal med MKB Fastighets AB som sträcker sig över fyra år. Avtalet beräknas uppgå till ca 1000 lägenheter i nyproduktion. MKB är Malmös största fastighetsbolag med drygt 22.500 lägenheter och 1100 kommersiella lokaler i sitt bestånd.

Projekten är belägna i sydvästra Malmö och är hyresrätter. Första projektet beräknas starta med bygglovs/systemhandlingsprojektering under hösten 2017 med en produktionsstart preliminärt sommaren 2018.

Tornstaden är en snabbväxande bygg- och fastighetskoncern som erbjuder hela värdekedjan; från idé till färdiga projekt - allt under ett tak. Våra tre verksamhetsgrenar projektutveckling, byggnation och förvaltning omsätter ca 750 miljoner. Vi har kontor i Göteborg samt Stockholm och är ca 130 anställda. www.tornstaden.se