Pontus Gejervall, ny avdelningschef på Tornstadens byggbolag

Förstärkning av organisationen för byggbolaget i Göteborg

Som ett led i Tornstadens fortsatta utveckling har Pontus Gejervall anställts som avdelningschef i koncernens byggbolag. Pontus kommer att ta över tidigare avdelningschef Erik Olofssons ansvarsområde, då Erik per den 1 juni i år trädde in i rollen som VD för Tornstadens byggverksamhet.

Pontus har en gedigen bakgrund inom byggbranschen och har bland annat arbetat i ett av de större, publika byggbolagen. Närmast kommer han från Calles Bygg där han har varit verksam som affärschef.

– Det ska bli riktigt kul att börja på Tornstaden och jag hoppas kunna bidra med kompetens och fortsatt fokus på goda och långsiktiga kundrelationer. Tornstaden är ett expansivt och spännande bolag med en modern affärsmodell som bygger på genuin samverkan med kund även i de riktigt tidiga skedena i byggprocessen, vilket tilltalar mig. Jag ser fram emot att få lära känna såväl mina nya kunder som mina nya medarbetare och tillsammans vidareutveckla byggverksamheten i Göteborg, säger Pontus Gejervall om sin nya tjänst.

– Pontus personliga egenskaper kombinerat med rätt kompetens och erfarenhet skapar utmärkta förutsättningar för att fortsätta utveckla avdelningen och bolaget, säger Erik Olofsson, VD för Byggnadsaktiebolaget Tornstaden.

Pontus Geijervall påbörjar sin anställning som senast vid årsskiftet 2017/2018.