BT förnyar Stratos låglyftare, ståstaplare och sittstaplare

BT förnyar Stratos låglyftare, ståstaplare och sittstaplare

LRE låglyftare och staplarna SRE och SSE är alla modeller med höga prestanda för intensiva applikationer. LRE200 är en truck med den högsta standarden för effektivitet när det gäller lasttransporter på långa avstånd. Den är utvecklad med fokus på förarergonomi – eftersom det är avgörande för produktiviteten – och föraren sitter bekvämt och säkert. Fingertoppsreglage ger bekväm manövrerbarhet och pedalerna är placerade som i en bil för intuitiv kontroll. Både pedaler och ratt är fullt justerbara. LRE200 har en kapacitet på 2000 kg vilket gör den till en mycket kompetent palltransportör för applikationer med intensiv lastning och lossning samt cross-docking. Den är baserad på konstruktionen hos BTs avancerade skjutstativtruck, vilket ger utmärkta servicefunktioner och smidig tillgång till alla delar och komponenter. BT erbjuder också både stå- och sittstaplare med modellerna SSE och SRE. SSE-truckarna har utvecklats för stapling på hög höjd, där det är viktigt att föraren arbetar i en hytt samtidigt som den stående positionen behålls för snabbhet och flexibilitet. Det kan exempelvis gälla när föraren ofta behöver lämna hytten. Som tillval finns en höjdindikator på alla stativ med lyfthöjder över 3,75 m, för snabbare och säkrare hantering på hög höjd. SRE-modellerna har generösa hytter för sittande förare och passar för hantering med långa avstånd. Den har bland annat stoppad batterivägg och armstöd samt fullt justerbar styrkonsoll och säte för att ge bästa möjliga sittkomfort för alla förare. SRE-truckens E-bar gör det enkelt att montera radiodataterminaler, streckkodsläsare, PC:ar etc. Bland de nya tillvalen finns höjdindikator, CD-radio med två högtalare och brandsläckare. Stratos-staplarna har en kapacitet på 1350 kg eller 1600 kg och en maximal lyfthöjd på 6,3 m. Frisiktsstativ, skyddstak och ett nytt sidofönster för bättre sikt, säkerställer säker lasthantering på alla höjder och vid alla körhastigheter. Batteribyte går snabbt och enkelt på alla Stratos-modeller tack vare den inbyggda rullbanan, vilket gör dem idealiska för intensivt skiftarbete. Stratos-staplarna finns också i ”L”-versioner med höjbara stödben för effektiv hantering på ramper och ojämna ytor. Dessa medger också dubbelpallshantering, 675 kg + 675 kg (SSE/SRE135L) och 800 kg + 800 kg (SSE/SRE160L) på stödben respektive gafflar. Det ger högeffektiva pallförflyttningar, idealiskt vid situationer där snabb omsättning är nödvändig.

Peter Fond

Presskontakt Kommunikation Marknad +46702288729