BT förbättrar sin kombitruck VCE100 och utökar Vector-serien med en ny modell

BT förbättrar sin kombitruck VCE100 och utökar Vector-serien med en ny modell

VCE135 ersätter C 12.5, vilket innebär förbättrad kapacitet och lyfthöjd. VCE100 har uppgraderats med det förbättrade kontrollsystem som också introduceras på dess systermodell med högre kapacitet. BTs Vector-serie med kombitruckar erbjuder både pallhantering och orderplockning på hög höjd. Den nya VCE135 är en mellanmodell med lyftkapacitet på 1350 kg upp till 7,5 m och 800 kg upp till 12 m. Det har vridgaffelaggregat för maximal mångsidighet men det finns också en modell med teleskopgafflar (VCE125SF). VCE135 passar utmärkt i befintliga applikationer då den erbjuds med ett antal olika chassier och hyttbredder. Både VCE100 och VCE135 drar nytta av det avsevärt förbättrade kontrollsystemet, som är kraftfullare och bättre skyddat från yttre påverkan. Programkapaciteten har förbättrats för enklare handhavande och större flexibilitet. Dessutom har diagnosfunktionen förbättrats för mindre stilleståndstid. Även slingstyrningen har blivit bättre genom det nya digitala systemet som arbetar via den uppdaterade CAN-bus-enheten. Hyttens lyfthöjd mäts nu med ett lasersystem utan rörliga delar för ökad tillförlitlighet och minskat underhåll. Vector har alltid stått för hög prestanda och enkelt handhavande. BT Optipace maximerar truckens körhastighet med hänsyn till last och lyfthöjd. Det ingår som standard och säkerställer att trucken alltid arbetar säkert och effektivt. AC-teknik ger snabb och säker hantering samtidigt som underhållet minimeras. Största modellen av BT kombitruckar byter namn från C15 till VCE150 med vridgaffelaggregat och VCE125ASF med teleskopgaffelaggregat. VCE har en max kapacitet av 1500 kg och lyfthöjder upp till 14300 mm.

Peter Fond

Presskontakt Kommunikation Marknad +46702288729