Massoud Zolfaghari (Projektchef på Titania AB), Gabriel Melki (1:e vice ordförande Kommunstyrelsen Botkyrka Kommun), Einar Janson (VD Titania AB)

Spadtag för Titanias Padelanläggning och verksamhetslokaler i Botkyrka Kommun.

Med social distans tog Titania den 4 maj första spadtaget för den nya padelanläggning och verksamhetslokaler som skall byggas i Eriksbergs industriområdet, Botkyrka kommun.

Områdets har länge efterlyst en padelanläggning som blir den andra anläggningen i Botkyrka Kommun.

"Med denna anläggning skapar Titania fler arbetstillfällen, folktillströmning och nya möjligheter för industriområdet i Eriksberg. Den rådande situation med spridning av Covid-19 skall inte sätta käpparna i hjulen på oss. Det gäller att tänka om och anpassa sitt arbetssätt. Vi ser fram emot en stor invigning som planeras under Q1 2021", säger Einar Janson VD Titania AB.

Padelanläggningen innehåller 8 toppmoderna banor och ca 9m fri takhöjd. Anläggningen kommer även innehålla gym, shop, konferens och lokaler för rehabilitering. I denna moderna byggnad på tre våningar kommer det även erbjudas mindre verksamhetslokaler med markport och en takhöjd på ca 6 meter. Varje lokal kommer att ha entresol för kontor och personalytor.

Samtliga lokaler kommer utrustas med oljeavskiljare och vara anslutna till fiber. Verksamhetslokalerna kommer erbjudas i olika storlekar, 110-177kvm.

Byggherre: Titania AB
Arkitekt: Selander Arkitekter