Titania besöker Finja Betong

Titania besöker Finja Betong

Som ett led i processen att börja med nyproduktion besökte Titania i början av mars Finja prefabs fabrik för prefabricerade byggelement i Katrineholm.

Syftet med besöket var att se hur produktionen av prefab går till, få förklarat hur själva byggprocessen går till med prefab från planeringsstadiet till färdigställande, få möjlighet att ställa frågor om företaget Finja och dess produkter samt etablera kontakt med en av de största prefab tillverkarna i Sverige.

Finja har en omsättning på ungefär 1200 miljoner / år med ca 500 medarbetare. Finja Prefab tillverkar prefabelement och utför stomentreprenader till offentliga byggnader, industrier, bostäder , kontor & handel, infrastruktur, ställverk och lantbruk. Företaget är ett av de ledande betongelementsföretagen i Sverige och i fabriken i Katrineholm tillverkas alla typer av slakarmerade betongelementprodukter.

Titania ser fram emot att fortsätta diskussionerna med Finja Prefab angående Titanias satsning på nyproduktion.