Engagerade medarbetare i TioHundra AB

Engagerade medarbetare i TioHundra AB

Fler än någonsin besvarade årets medarbetarenkät i TioHundra AB. Resultatet visar bland annat att förtroendet för närmaste chef är högt.

1 815 av 2 174 medarbetare, 83 procent, svarade på medarbetarenkäten. Svarsfrekvensen är den högsta sedan TioHundra AB bildades 2006. Störst är ökningen bland läkarna, där 83 procent svarade i år mot 69 procent 2012.

”Genuint engagemang”

– Det är mycket glädjande att vi har så hög svarsfrekvens. Det visar på ett genuint engagemang och en vilja att utveckla såväl sin arbetsplats och sin egen arbetssituation som hela TioHundra AB, säger VD Peter Graf.

Årets medarbetarindex, det samlade resultatet för alla frågeområden, är 76, oförändrat jämfört med 2012 men bättre än åren innan.

Stort förtroende för närmaste chef

Ett av de värden som sticker ut i årets undersökning är det stora förtroende medarbetarna har för sin närmaste chef. Där ligger TioHundra på andraplats i hela Stockholms läns landsting. Även förtroendet för verksamhetschef och VD har ökat, jämfört med föregående år.  En klar majoritet av de som svarat tycker också att det är roligt att gå till jobbet.

Förbättringsområden

– Vi slår oss förstås inte till ro, utan jobbar vidare med de förbättringsområden som identifieras i enkäten. Vi behöver till exempel få fler yngre medarbetare att känna att TioHundra är en attraktiv arbetsgivare, vilket är avgörande för vår framtida rekrytering, säger Peter Graf.