Ticnets biljettbokning fungerar igen

Under torsdagen drabbades Ticnet av ett hårdvarufel som gjorde att biljettsystemet låg nere fram till klockan 23.00 under fredagen. Ticnet har efter ett intensivt arbete åtgärdat felet och biljettbokningarna fungerar nu tillfredsställande för såväl arrangörer som på www.ticnet.se

Som kund kan du nu återigen boka biljetter hos Ticnet. Om du redan har en biljett så kan du gå till evenemanget så kontrollerar arrangören din biljett som vanligt.

– Vi beklagar det inträffade och de som har drabbats under den tid som felet satte stopp för biljettbeställningar i vårt system. Efter att ha satt in alla tänkbara resurser för att lösa detta så fungerar biljettbokningen igen. Vi ska göra en grundlig utvärdering av vad som skedde för att undvika att detta händer igen, säger Mattias Hallgrim, marknadsdirektör på Ticnet.

Nya datum för bokning av biljetter för Lady Gaga och Kent
Biljettbokningen på www.ticnet.se fungerar igen. Stoppet som var innebär att biljettsläppen för Lady Gagas konsert i Globen och Kents tre konserter senarelagdes.

• Biljettsläppet till Lady Gagas konsert på Ericsson Globe den 31 augusti är flyttat. Biljetterna släpps klockan 09.00 onsdagen den 2 maj.

• Biljettsläppet till Kents konserter i Stockholm 26/5, Göteborg 30/5 och Eskilstuna 31/5 är flyttat. Biljetterna släpps klockan 10.00 onsdagen den 2 maj.

För mer information, kontakta:
E-post: mattias.hallgrim@ticnet.se