Thule Group önskar RBU en lyckad och rolig familjedag på Kolmården

Som en del i Thule Groups samhällsengagemang inleddes vid förra årsskiftet ett treårigt samarbete med Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar (RBU). Genom praktiskt, såväl som finansiellt, stöd vill Thule Group hjälpa RBU att skapa uppmärksamhet runt viktiga frågor om tillgänglighet samt sätta fokus på hur man kan förenkla vardagen för rörelsehindrade barn och ungdomar.

Thule Groups engagemang för och tillsammans med RBU sammanfattas bäst genom företagets eget motto Active Life, Simplified. Thule Group är världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil.

- Det finns få grupper i samhället som RBUs medlemmar, där man i sitt dagliga leverne ställs inför ständiga utmaningar när det handlar just om hur man ska kunna ta med sig alla de saker och den utrustning som det krävs för ett fungerande dagligt liv, säger Magnus Welander, VD och Koncernchef för Thule Group. Vi hoppas med vårt stöd till RBU att föreningen ska lyckas öka intresset för och uppmärksamheten runt föreningens arbete och medlemmarnas behov, avslutar Magnus Welander.

Idag lördagen, den 17 september, hjälper Thule Group föreningen att arrangera sin största sammankomst genom tiderna. RBUs familjedag på djurparken Kolmården strax norr on Norrköping. Det blir en dag fylld av aktiviteter och händelser för RBUs medlemmar och familjer. En fantastisk mötesplats där föreningens medlemmar från hela Sverige får möjlighet att träffas, utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter. Thule Group önskar RBU en lyckad och rolig familjedag och ser fram emot ett fortsatt gott och aktivt samarbete.

För ytterligare information om Thule Groups stöd till RBUs verksamhet ber vi er kontakta:
Fredrik Erlandsson, Kommunikationsdirektör Thule Group
E-mail: fredrik.erlandsson@thule.com