Utdelningen från Jula-koncernens nya stiftelse hölls på Skara Konsthotell.

The Hunger Project får 100.000 kr från Jula Foundation för arbetet i Bangladesh

Den 27 juni 2024 fick The Hunger Project en generös donation på 100.000 kr från Jula Foundation. Denna första utdelning från Jula-koncernens nya stiftelse innebär ett fortsatt stöd för The Hunger Projects viktiga arbete i Bangladesh.

– Jula har stöttat vår verksamhet i Bangladesh i flera år. Vi är hedrade över att de fortsätter att bidra till vår verksamhet för en hållbar utveckling i landet, säger Jessica Sunnebo, partneransvarig på The Hunger Project, som deltog vid utdelningen på Skara Konsthotell.

Trots framsteg inom fattigdomsbekämpning står Bangladesh fortfarande inför utmaningar med hunger, särskilt på landsbygden. The Hunger Project har arbetat i landet sedan 1990 och har vuxit till att bli den största volontärbaserade utvecklingsorganisationen. För att vända utvecklingen i ett helt samhälle utgår The Hunger Projects strategier från att bygga kapacitet, ledarskap och självförtroende hos de individer som lever i hunger och fattigdom. Organisationen utbildar människor så att de får kunskap och metoder för att själva leda utvecklingen och bli självförsörjande. I The Hunger Projects program utbildas kvinnor att bli beslutsfattare, ta plats bland samhällets starkaste ledare och bli entreprenörer på lika villkor.

– Vår förhoppning är att dessa medel ska göra en märkbar skillnad och inspirera fler att bidra till samhällsutvecklingen, säger Karl-Johan Blank, ägare av Jula Holdingkoncernen som grundat stiftelsen Jula Foundation tillsammans med sin familj.

Läs mer om hur vi arbetar på www.thehungerproject.se

Kategorier

The Hunger Project är en politiskt och religiöst obunden organisation med verksamhet i 22 länder. The Hunger Project främjar hållbar förändring genom att möjliggöra för samhällen och individer att bli självförsörjande. Tillsammans skapar vi en värld utan hunger. Läs mer på https://thehungerproject.se/ och www.thp.org.