Recharge, reconnect & re-energise med The Body Shops nya Wellness-serie!

Genom att kombinera 46 års expertis inom skönhet med en aktivistisk filosofi om att skönhet ska vårda själen, ger The Body Shop dig sitt senaste tillskott i serien Wellness. Skönhet handlar lika mycket om inre välmående och att hjälpa människor ladda om, ansluta till sig själva och få den energi som behövs för att ta sig an dagen. Möt Wellness-seriens tre kroppsvårdsrutiner: Sleep, Boost & Breathe för att recharge, reconnect & re-energise

SLEEP: SLEEP BETTER, WAKE STRONGER*

Den nya, aromatiska serien Sleep har sensoriska texturer och en avslappnande doft. Samtliga produkter i serien är berikade med lavendel från Haute-Provence som är producerad utan gödningsmedel eller bevattning, och vetiver från Madagaskar. Denna 4-stegs rutin är kliniskt bevisad av European Sleep Center för att hjälpa dig att sova bättre och vakna mer utvilad och energisk.*

Steg 1: Tvätta bort dagens bekymmer med Sleep Relaxing Hair & Body Wash.
Steg 2: Applicera Sleep Balmy Body Cream vars doft hjälper till att lugna upptagna sinnen.
Steg 3: Spraya Sleep Calming Pillow Mist på kudden innan du lägger ner huvudet.
Steg 4: Dutta Sleep Essential Oil Blend på pulspunkterna för att förbereda ditt sinne för sömn.

Alla produkter som ingår i serien:
Sleep Rejuvenating Body Scrub-in-oil, 200ml / 325:-, Sleep Relaxing Massage Oil, 100ml / 245:-, Sleep Bedtime Balm, 30g / 145:-, Sleep Relaxing Hair & Body Wash, 200ml / 145:-, Sleep Balmy Body Cream, 200ml / 345:-, Sleep Calming Pillow Mist, 100ml / 225:-, Sleep Essential Oil Blend, 20ml / 245:-

BOOST: UPLIFT MIND & BODY. RADIATE GOOD VIBES

Gör dig redo att ta dig an världen med The Body Shops Boost-sortiment! En energifylld serie som direkt piggar upp tillvaron med sin soliga citrusdoft. Doften av mandarin möter de blommiga och friska noterna av bergamott och för direkt tankarna till Kalabriens stränder i södra Italien. Tillför härliga må-bra vibbar till din dag med Boost 4-stegs rutin:

Steg 1: Kicka igång dagen med Boost Uplifting Hair & Body Wash.
Steg 2: Liva upp huden (och dina sinnen) med Boost Whipped Body Cream.
Steg 3: Applicera Boost Shine-on Hair & Body Oil från topp till tå och låt de goda vibbarna stråla hela dagen.
Steg 4: Addera några droppar av Boost Essential Oil Blend på dina pulspunkter och låt dess soliga doft lysa upp din dag.

Alla produkter som ingår i serien:
Boost Sugar Body Polish, 200ml / 325:-, Boost Exfoliating Hand Wash, 250ml / 145:-, Boost Happy Hand Cream, 30ml / 75:-, Boost Uplifting Hair & Body Wash 200ml / 145:-, Boost Whipped Body Cream 200ml / 345:- , Boost Shine-on Hair & Body Oil 100ml / 245:-, Boost Essential Oil Blend 20ml / 245:-

BREATHE: RECONNECT AND FIND YOUR CALM

Ta ett djupt andetag med The Body Shops Breathe-serie. Precis som att ta en avkopplande promenad, kommer de mintiga tonerna av eukalyptus tillsammans med den aromatiska doften från färsk rosmarin att hjälpa dig att återställa din inre frid. Eukalyptusen kommer från plantager i Kinas Yunnan-provins som stödjer småbrukare. Den ekologiska rosmarinen är från en familjeägd odlare i Spanien. Eukalyptusdoften är känd för sina renande och uppfriskande egenskaper. Känn in ditt inre lugn med Breathe 4-stegs rutin:

Steg 1: Glöm världen utanför med Breathe Whisked Body Polish.
Steg 2: Njut av Breathe Weighless Body Gel Cream vars lätta konsistens snabbt absorberas av huden.
Steg 3: Stanna upp och hämta andan med Breathe Essential Oil Blend.
Steg 4: Massera in Breathe Calm Balm på pulspunkterna när du är på språng och behöver trycka på paus.

Alla produkter som ingår i serien:
Breathe Massage Melt 75ml / 225:-, Breathe Purifying Hair & Body Wash 200ml / 145:-, Breathe Whisked Body Polish 200ml / 325:-, Breathe Weighless Body Gel Cream 200ml / 345:-, Essential Oil Blend 20ml / 245:-, Breathe Calm Balm 15g / 110:-

_____________________________________________________________________________________

Vegan, cruelty free & forever against animal testing. I butik 8 mars.
Visste du att Cruelty Free är hotat i EU? Informera dig här och skriv på det Europeiska Medborgarinitiativet för att rädda Cruelty Free kosmetik: savecrueltyfree.eu

* The Body Shops 4-stegs rutin hjälper dig att somna snabbare och förbättrar din sömnkvalitet. Resultat erhålls vid daglig användning av SLEEP Hair & Body Wash, Body Cream, Essential Oil Blend och Pillow Mist. Testad av 30 kvinnor i åldrarna 35-50 med måttliga sömnstörningar. Alla testresultat har validerats av European Sleep Center och anses vara statistiskt signifikanta.

The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.

The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.

2021 utnämndes The Body Shop för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.

The Body Shop var det första globala skönhetsföretaget att börja kämpa mot djurförsök 1989. Sedan dess har företaget fortsatt sitt outtröttliga arbete för djurens rättigheter och hjälpt till att bana väg för det nuvarande förbudet mot djurförsök i kosmetikaproduktion i Europa. 8,3 miljoner människor undertecknade kampanjen Forever Against Animal Testing för att stoppa djurförsök globalt. 2021 när EU förbudet mot djurförsök igen hotas av nya testkrav var The Body Shop medgrundare till det pågående inititiativet Save Cruelty Free - ett Europeiskt Medborgarinitiativ för att samla en miljon höjda röster och rädda Cruelty Free i EU.

Det aktivistiska varumärket kommer att vara 100 % vegancertifierat av The Vegan Society senast 2023.