Pio Cesare

Höga Parker-poäng till Pio Cesares senaste årgångar

Här om dagen fick vi på The Wine and Spirits Collective ett glatt mejl från teamet på italienska Pio Cesare: Ett flertal av vinhusets senaste årgångar har fått väldigt höga poäng av ansedda Robert Parker Wine Advocate och vinkritikern Monica Larner.

Enligt Robert Parker Wine Advocates poängskala är 90 poäng eller över på den 100-gradiga skalan lika med världsklass.

Vi gläds med Pio Cesare och delar här glatt den stolta listan över vinerna som finns att köpa via Systembolagets privatimport:

2015 Pio Cesare Barolo Mosconi (redan slutsåld)

95 points

“Here is a first taste of a new wine from Pio Cesare following the estate's acquisition of vines in the Mosconi cru of Monforte d'Alba a few years back… It's great to welcome a new wine to the greater Barolo family.”

2015 Pio Cesare Barolo

94 points

“The 2015 Barolo is a beautifully balanced and tight expression of Nebbiolo that hits all the right spots on the palate, from the side of the mouth where you taste the acidity to the back where you get a sense of the wine's structure and integrated tannins.”

2015 Pio Cesare Barolo Ornato

93+ points

“This structured Barolo is best tasted with a platter of Alpine cheeses and jellied honey.”

2015 Pio Cesare Barbaresco Il Bricco

93 points

“From the Bricco di Treiso MGA, the 2015 Barbaresco Il Bricco is a rich and nicely layered red wine that shows the warm characteristics of the vintage with dark berry fruit, cherry and light touches of exotic spice.”

2015 Pio Cesare Barbaresco

92+ points

“This is a classic Barbaresco with an easy and approachable personality.”

2017 Pio Cesare Barbera d'Alba

90 points

“Pio Cesare does a great job across its line of wines, but it shows a particularly deft hand with their lower-end wines like this food-friendly Barbera d'Alba.”

Flera av vinerna kommer lanseras i Systembolagets exklusiva sortiment under nästa år i mycket begränsad upplaga.