Selfie är vinnaren i Ute2014 by JCDecaux

För sjunde året i rad bjöd JCDecaux in Sveriges kreatörer att tävla i reklam som syns i utomhusmiljöer runt om i Sverige. Den reklambyrå som varit mest kreativ och innovativ vinner en unik upplevelseresa för fem personer som går till Paris med nedslag på JCDecaux:s omtalade huvudkontor.  Årets kund i tävlingen var The Smiling Group – ett företag som säljer Fairtrade-märkta cashewnötter i svensk handel under varumärket Smiling Cashew.

Konkurrensen mellan de bidragen var som tidigare år hård men juryn har enats om en klar vinnare.

Årets vinnare av Ute 2014 by JCDecaux är: Doe Blomberg Gottberg

- Det sägs att en affisch bara har fyra sekunder på sig att nå fram. Årets vinnare har verkligen tagit fast på det samtidigt som man har använt sig av en modern företeelse som selfie-bilden i kombination med att produktens budskap når ut. Smiling ser verkligen till att byn som producerar nötterna får cash, säger Lars Falk, juryordförande för Ute 2014 by JCDecaux.

- Att vara med i Ute2014 har varit en häftig resa minst sagt. Vi är enormt glada och tycker de tävlande byråerna bidragit med de externa ögon precis som vi hoppats på! Vi säljer idag fler schyssta nötter än tidigare vilket innebär med arbetstillfällen i Gambia. En win-win, säger Oscar Carlsson, VD The Smiling Group

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Oscar Carlsson, VD, The Smiling Group, 073 02 08 740, oscar.carlsson@smilingroup.com
Åsa Tyni, marknadskoordinator, JCDecaux, 070 – 207 60 59,  asa.tyni@jcdecaux.se

• smiling group
  • smiling cashew
  • micael bindefeldt
  • ute2014
  • jcdecaux
  • schyssta nötter

The Smiling Group AB startades december 2012. Bolaget samarbetar direkt med lokala odlare i Gambia och köper in råa cashewnötter som förädlas i gambisk fabrik. Utgångspunkten i verksamheten är att erbjuda schyssta cashewnötter som smakar gott och samtidigt gör gott!

Läs mer på www.smilingcashew.com