Gå direkt till innehåll
Stefan Palm, ägare och grundare till Lager 157 och Bucky Studios och Johan Wahlbäck, vd och grundare till Defunc och MONDO by Defunc

Pressmeddelande -

Stefan Palms investeringsbolag tar plats i ägarled och styrelse - Kraftsamling för expansion i Defunc och MONDO by Defunc

Stefan Palm, vd och grundare av Lager 157, tillika investerare, tar plats i ägarled och som styrelsemedlem i Defunc och dotterbolaget MONDO by Defunc. Investeringen görs i det nygrundade och helägda investeringsbolaget Bucky Studios. Samtidigt tar e-handelsexperten och Panagora Room-grundaren Moon-Suck Song plats som rådgivare, partner och styrelsemedlem.

Med sin dokumenterade skicklighet är Stefan Palm en visionär som satsar långsiktigt på varumärkena. "Det är givetvis glädjande att få in starka och engagerade partners i ägarled och styrelse", säger Johan Wahlbäck, vd för Defunc och MONDO by Defunc. "När vi startade vår globala kapitalanskaffningsresa för att stötta tillväxten ville vi helst ha svenska investerare som har förståelse för den skandinaviska estetiken och som vill växa globalt. Genom denna affär och laguppställning kraftsamlar vi nu för att växa ytterligare på audiomarknaden. Det finns stort spelrum för tillväxt och nu kan vi snabbare möta efterfrågan på våra produkter" avslutar Johan.

En dokumenterat skicklig entreprenör stärker upp
Stefan Palms engagemang kommer spela en helt avgörande roll i att stärka och stödja den globala tillväxten inom wearable audio. Med en stor passion och gedigen expertis kring kundupplevelsen ser han en stor potential för tillväxt för båda varumärkena, behovsstyrda Defunc och livsstilsvarumärket MONDO by Defunc. “Vis av erfarenhet vet jag att det finns ett ändlöst antal faktorer som styr kundupplevelsen och köpet. Vi kommer starta med hur vi bättre konverterar i multi-brand-miljö i retail samtidigt som vi skalar e-handeln” och tillägger “Vi går nu in i en läranderesa tillsammans och kommer gemensamt mejsla fram en strategi för sund och hållbar tillväxt tillsammans

Ytterligare spetskompetens förstärker
Tillsammans med Moon-Suck Song kommer Stefan, tillsammans med det befintliga teamet på huvudkontoret, driva företaget mot nya höjder i samtliga kanaler. Med plats i ägarled och styrelse finns engagemang, kunskap och monetära resurser nu på plats för att rita upp tillväxtkartan. Moon-Suck Song har en lång och framgångsrik bakgrund inom digital marknadsföring och e-handel och har hjälpt ett flertal skandinaviska varumärken att framgångsrikt skala upp digitalt. Utöver det har han gedigen insyn i många av företagens nyckelmarknader globalt.

Med nästan 30 års erfarenhet och insyn i audiomarknaden och “det svenska ljudundret” som svenska varumärken banat väg för under de senaste decennierna saknas inte branschkunskapen. Därför kan vi direkt bidra med förbättring och förädling inom våra expertområden med ambitionen att börja skala direkt” säger Moon-Suck Song. “Det är där vi genast kan stärka upp med våra erfarenheter från liknande lifestyle-produkter och vi är exalterade över att få starta samarbetet”

Kategorier

Johan Wahlbäck

Presskontakt VD och grundare 070-888 69 89
Linda Thors

Presskontakt PR & Marknadschef

Own your sound

MONDO by Defunc grundades i Sverige 2022 och startade som ett samarbete mellan audioveteranerna Defunc, artistmanagementföretaget Monza och livsstilsplattformen Dopest. De resulterande idéerna förvandlades snabbt till en vision om att skapa ett helt nytt varumärke som autentiskt rotas i street- och populärkultur. Idag skapas ljudprodukter och tillhörande accessoarer inom segmentet premium lifestyle audio med återförsäljare över hela världen.

MONDO by Defunc (Designed by a Star AB)

Holländargatan 22