TH1NG lanserar nu ett nytt miljösmart sopkärlshanteringssystem på den svenska marknaden.

Med den senaste tekniken vill vi skapa så väl miljöbesparingar som ekonomiska fördelar för återvinningsbranschen. Med det här systemet kan vi öka effektiviteten på bland annat återvinningsstationer och skapa optimerade rutter för sopkörning. Detta är ett mycket bra exempel på hur framtidens tjänster kan användas för att spara både pengar och miljö redan idag, säger Klas Westholm, VD på TH1NG.

Systemet bygger på sensorer som känner av nyttjandegrad i sopkärl och rapporterar denna till en automatiserad ruttplanering. De genererade rutterna laddas sedan i en gps-navigator som används i fordonet som skall hämta avfallet.

Till exempel kan man mäta nivåer och beräkna hur ofta glas, plast eller papper i en återvinningsstation behöver tömmas och på det sättet undvika onödigt täta tömningar eller överfulla kärl.

Relaterat innehåll

TH1NG etablerar kontor i Värmland och satsar på esport tillsammans med Karlstad BK

Att etablera oss lokalt i Värmland med kontor i Karlstad och kunna bidra med arbetstillfällen till regionen känns extra spännande. Vi kommer vara en del i Värmlands föreningsliv där vi redan nu samarbetar med Karlstad BK och är involverade i deras satsning på esport. En viktigt satsning för att bygga broar mellan E-sport och fysisk aktivitet för ungdomar.

TH1NG lanseras nu i Halmstads stadsnät

​Den nya tidens operatör med fokus på att leverera smarta uppkopplade tjänster till privatkunder, företag, fastighetsägare och kommuner lanseras nu i Halmstads stadsnät. Hos TH1NG finns idag tidigare ledande personer från bland annat Bahnhof, IP-only och Spotify.

TH1NG förvärvar Indentive

Genom ett strategiskt förvärv av IoT-bolaget Indentive stärker TH1NG sin position som marknadens självklara leverantör av IoT-tjänster.

TH1NG lanseras nu i Finspång stadsnät (Finet)

​Den nya tidens operatör med fokus på att leverera smarta och säkra uppkopplade tjänster till privatkunder, företag fastighetsägare och kommuner lanseras nu i Finet.

TH1NG lanseras nu i iTUX alla nät

TH1NG med fokus på att leverera smarta uppkopplade tjänster till privatkunder, företag, fastighetsägare och kommuner lanseras nu i alla iTUX nät. Bakom operatören, som ska bli de uppkopplade tjänsternas nav med ett enkelt gränssnitt för en mängd olika tjänster finns tidigare ledande personer från bland annat Bahnhof, IP-Only och Spotify.
– Vår ambition är att bli någonting mer än de befintliga

TH1NG rekryterar Johnny Aspman

Vi är mycket glada att Johnny vill jobba med oss och vår satsning inom IoT, kommunikation och säkerhet. Vi växer snabbt och vill öka takten ytterligare, vilket Johnny kommer att hjälpa oss med.

​TH1NG lanseras nu i Sollefteå Stadsnät

Den nya tidens operatör med fokus på att leverera smarta uppkopplade tjänster till privatkunder, företag fastighetsägare och kommuner lanseras nu i Sollefteå Stadsnät. Bakom operatören, som ska bli de uppkopplade tjänsternas nav med ett enkelt gränssnitt för en mängd olika tjänster finns tidigare ledande personer från bland annat Bahnhof, IP-Only och Spotify.

TH1NG lanserar M2M-abonnemang

​IoT-operatören TH1NG lanserar nu M2M abonnemang och stärker sin portfölj inom IoT-segmentet. Tillsammans med en öppen och teknikneutral IoT-plattform erbjuder TH1NG nu även en mobil uppkoppling både i Sverige och internationellt.

​TH1NG lanseras nu i Kungälv Energi Stadsnät

Den nya tidens operatör med fokus på att leverera smarta uppkopplade tjänster till privatkunder, företag fastighetsägare och kommuner lanseras nu i Kungälv Energi Stadsnät. Bakom operatören, som ska bli de uppkopplade tjänsternas nav med ett enkelt gränssnitt för en mängd olika tjänster finns tidigare ledande personer från bland annat Bahnhof, IP-Only och Spotify.
– Vår ambition är att bli någo

TH1NG lanseras i ViaEuropa

​Den nya tidens operatör med fokus på att leverera smarta och säkra uppkopplade tjänster till privatkunder, företag fastighetsägare och kommuner lanseras nu i stadsnäten ansluta till ViaEuropa. Bakom operatören, som ska bli de uppkopplade tjänsternas nav med ett enkelt gränssnitt för en mängd olika tjänster finns tidigare ledande personer från bland annat Bahnhof, IP-Only och Spotify.