Vilhelm Buchaus släpper nya singeln "Together"

Vilhelm Buchaus släpper nya singeln "Together"

Den 6 december släpper Vilhelm Buchaus nya singeln “Together”, som också blir hans femte totalt. På den nya singeln redogör han för känslorna kring ett uppbrott över vackert smidna pianoarrangemang och pampiga trumrytmer.

LYSSNA HÄR!

Vilhelm Buchaus heter 22-åringen som tog sina första toner på en hemmagjord gitarr i pojkrummet när han var 6 år gammal. Sedan dess har mycket hänt. Inte minst har han uppgraderat till en riktig gitarr, skrivit låtar på löpande band och hittat sin röst.

Under det gångna året har han delat med sig av tidigare singlar “First Cut”, “Take Me To The Moon”, “Nothing At All” och “All In Vain” – på vilka han demonstrerar sin stora potential som låtskrivare och sångare. Hans musik kan beskrivas som tidlös gitarr- och pianobaserad pop och kännetecknas lika mycket av ett gediget låtskrivande som hans signifikant hesa stämma. Vilhelm själv säger att han, genom sin musik, vill ”...förmedla det jag går igenom på ett sätt så att andra kan ta det till sig” – något hans nya singel ”Together” är ett ypperligt bra exempel på. Såhär beskriver han själv låten:

“Låten handlar om att försöka gå vidare efter att man förlorat något man stått nära. Om hur man kan känna sig ensam och samtidigt undra vad man hade kunnat göra annorlunda.”

“Together” är skriven av Vilhelm Buchaus och Isac Halldin, som även producerat låten.

________