Vilhelm Buchaus släpper balladen “Break My Heart Again” från hans kommande debut-EP

Den tredje singeln från Vilhelm Buchaus kommande EP är snart här. “Break My Heart Again” tar lyssnarna med på en emotionell resa genom destruktiv kärlek. En låt som handlar om en relation som Buchaus gång på gång återvänder till, trots att hans hjärta alltid hamnar i spillror. Singeln släpps den 26 juli och kommer att följas upp av en EP i höst.

Lyssna på "Break My Heart Again"!

Innan Vilhelm Buchaus delar med sig av sin debut-EP känner han att det finns några saker som måste avhandlas först. Det är därför han nu väljer att introducera “Break My Heart Again” – en gripande ballad som utforskar temat av ouppklarad kärlek. Med en enkel men kraftfull komposition av pianoackord och subtila stråkar uttrycker Buchaus sin frustration och fascination över att återigen bli dragen till en relation som aldrig kan blomstra.

“Jag skrev Break My Heart Again om att vara fast i en trasig relation som inte fungerar, trots att man har försökt flera gånger om. Jag visste att relationen gav mig mer smärta än glädje, men trots det fortsatte jag att hoppas på ett annat resultat, och den känslan inspirerade den här låten.”, säger Vilhelm Buchaus.

“Break My Heart Again” är skriven och producerad av Vilhelm Buchaus tillsammans med Jacob Werner och Amanda Kongshaug.