Vilhelm Buchaus överraskar med rocksingeln 'Snow In The Summer' från kommande debut-EP

Vilhelm Buchaus utforskar hårdare tongångar på nya singeln Snow In The Summer som släpps idag den 17 maj. Låten, som Buchaus själv beskriver som hans ärligaste och råaste hittills, är en del av hans debut-EP som släpps på det tyska skivbolaget Guesstimate i höst.

LYSSNA!

Senast vi hörde från Vilhelm Buchaus stängde han 2023 med balladen Together. Nu är det nytt år, och av allt att döma även ett nytt sound. För på den nya singeln Snow In The Summer bjuds vi på distade gitarrer, stora trumpukor och giftiga popmelodier i rocktappning.

“Snow In The Summer handlar om att växa upp i känslan av att sakna en plats att tillhöra i. Den handlar om frågor jag ställer mig själv som jag saknar svar på och hur jag ibland får kämpa för att hålla kvar i de drömmar som är betydelsefulla. Jag har inte vågat skriva något så här ärligt och transparent förut så jag hoppas att de som lyssnar på låten kan känna igen sig i den.”

Vilhelm Buchaus musik rör sig i gränslandet mellan pop och rock, och med fjolårets debutsingeln First Cut följt av ytterligare fyra singelsläpp är Buchaus nu en bra bit in i första kapitlet på sin karriär. Och under 2024 fortsätter resan till nya musikaliska destinationer.

Snow In The Summer släpps den 17 maj med tillhörande perfomancevideo, filmad av Sune Chee.

SE VIDEO!

________