Foto: Lamia Karić

Varas släpper andra singeln "Hell No" från kommande EP

Varas är tillbaka med nya singeln "Hell No" – den andra pusselbiten från kommande EP som är beräknad att släppas i mars. I relation till tidigare släppta "New Light" är nya singeln mer direkt, med ett eko av poppig elektropunk som är svår att värja sig mot. "Hell No" släpps idag den 10:e februari med tillhörande musikvideo.

Lyssna här!

“Ge oss inte mer ansvarskänsla, ge oss istället höjdpunkter, lättsamma samtal och helger som får ossatt glömma våra plikter för en stund. Egentligen vad som helst bara vi slipper snurra runt i det därhamsterhjulet. Det var ur den sinnesstämningen som Hell No kom till."

På "Hell No" har Varas samarbetat med Alessandra Günthardt och Cornelia Wiebols, som skrivit och produceratlåten tillsammans med honom. Detta är första gången han bjuder in någon att delta i skapandeprocessen, ochresultatet andas någon typ av poppig elektropunk med inslag av nymoderna grunge-gitarrer.

Senast vi hörde från Varas var med singeln "New Light" som släpptes i november. Låten fick ett varmt mottagandeoch uppmärksammades bland annat av Ones To Watch och Line of best fit. Samtidigt som den,på hemmaplan, utsågs till "veckans bästa" av Göteborgs-Posten och Nöjesguiden.

––––––––––––

Label: TEN Records