Pressbild

Omar Rudberg släpper singel tillsammans med danspopduon Jubël

Det har blivit dags för en ny Omar Rudberg-singel, och denna gång får han hjälp av danspopduon Jubël. Tillsammans har de kokat ihop låten “Off My Mind” som släpps den 20 oktober – en reggaetonbanger som från första tonen tar lyssnaren från höstmörkret till solen och sandstränderna.

Lyssna på "Off My Mind" här!

Den ständigt aktuelle Omar Rudberg följer upp sommarens releaser “Happier” och “She Fell In Love In The Summer” med ännu en singel. Den 20 oktober släpps nämligen det explosiva Jubël-samarbetet “Off My Mind” som av en slump också sammanfaller med att skräckfilmen Karusell, i vilken Omar medverkar, har premiär.

Hösten börjar alltså bra för Omar, som tidigare i år utsågs till ”Sveriges bäst klädda man” av både ELLE och Café, samtidigt som han debuterade i Sommar i P1 och är aktuell i den nya säsongen av Så Mycket Bättre. Men nu är det alltså dags för ny musik, och på den nya låten flirtar han med latinamerikanska reggaetonrytmer som kommit till när längtan efter sol och värme blivit som mest påtaglig.

"Off My Mind skrevs en mörk vinterdag när vi bestämde oss för att göra en riktig sommarlåt. Tanken slog oss att det hade varit perfekt med en latininfluerad sång på låten och Omar kom på tal. Efter en snabb session tillsammans var låten klar och komplett. Det är en låt som verkligen får en i sommar-mode och tar en långt ifrån de mörka vinterdagarna.", säger Jubël.

- "Jag har alltid tyckt att den här låten är fet och det är så sjukt kul att släppa något med Jubël! Vi har ju skrivit ihop förut men aldrig släppt någonting tillsammans, så är pepp på att göra det nu! Låten för mig är en feel-good vibe om att bara koppla bort verkligheten och handlar om den där känslan när du fått kontakt med någon som du bara inte kan sluta tänka på.", avslutar Omar.

"Off My Mind" (feat. Jubël) släpps den 20 oktober via TEN Music Group.